مهاجرت معکوس در اولویت برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی/ احداث برج فناوری دانشگاه  با مشارکت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

معاون علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف از برگزاری جشنواره فرهیختگان، تکریم مقام والای اندیشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوری، شناسایی پژوهشگران، ارتقای انگیزه مخترعات و مبتکران و آشنایی با استعدادها و توانایی کشور برای به کار بستن این افراد در صنعت است.

مرتضی موسی خانی معاون علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای مراسم جشنواره فرهیختگان و سی‌ و‌ پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این نشست در مسیر تحقق علمی آرمان های شهدا و منویات مقام معظم رهبر انقلاب است گفت: این جشنواره به همت معاونت حوزه پژوهشی هر ساله برگزار شده که امسال پنجمین سال برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: هدف این جشنواره تکریم مقام والای اندیشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوری، شناسایی پژوهشگران، ارتقای انگیزه مخترعات و مبتکران و آشنایی با استعدادها و توانایی کشور برای به کار بستن این افراد در صنعت است.

وی افزود: داوری ها در یک سیکل بسیار دقیق با حضور داوران و صاحبنظران متخصص با بهره گیری از شاخصه های استاندارد موجود در حوزه آموزش و پژوهشٰٰٰ، داوری ها در چند مرحله صورت گرفتو بعد از آن در گروه های کاملا تخصصی و پس از یک کار فشرده با همکاری روسای استان ها مقامات برتر در حوزه های مختلف انتخاب شدند.

وی عنوان کرد: برگزیده های این جشنواره شامل 2 برگزیده نشان ویژه امام خمینی (ره)، 7کتاب برتر، 7 مقاله برتر، 2 مجله برتر، 6 پژوهش برتر، 1 مرکز تحقیقاتی برتر، 2 مرکز رشد، 4 واحد فناور و 4 محصول تجاری شده برتر است است.

موسی خانی ادامه داد: فراوانی مقام های کسب شده از حیث استانی به ترتیب شامل استان های اصفهان، تهران، کرمان، آذربایجان شرقی، قزوین و گیلان بوده و فراوانی در سطح واحدها نیز شامل برنامه های در دست اجرا، احداث پردیس های پارک علم و فناوری که موافقت آن از سوی وزیر علوم صادر شده و امیدواریم دومین شعبه این پارک را در تهران احداث کنیمٰٰ، توسعه شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور و ایجاد شبکه پژوهشگران و محققان که بنا داریم در دوماه آینده آن را راه اندازی کنیم می شود.

وی عنوان کرد: اصلاح ساختارها و کاهش فرایندها با تفیض استان ها، چابک سازی حوزه پژوهش و فناوری، ارایه اولویت های حوزه پژوهشی و کاربردی که مورد تاکید دکتر ولایتی رئیس هیات موسس دانشگاه است و همینطور تعامل گسترده صنایع مادر و ادارات بزرگ و ارتقاء جایگاه و منزلت پژوهشگران و تکریم نخبگان از دیگر برنامه های در دست اجرای حوزه پژوهش است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با اقدامات عملی پدیده مهاجرت معکوس را رقم زده و دانشگاه آزاد اسلامی را بستر مناسبی برای دانشجویان بین المللی قرار دهیم.

معاون علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: سازمان ها و نهادهای اصلی کشور مشارکت های جدی خود را با دانشگاه آزاد اسلامی در طول این مدت داشته اند و قرار بر این است که از ظرفیت بزرگ دانشگاه آزاد استفاده شود. در این راستا یکی از این اقدامات همکاری گسترده با شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. که در مرحله دوم، محققان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی نیز می توانند از خدمات رایگان این آزمایشگاه ها در طول 24 ساعت شبانه بهره ببرند. به علاوه کمک به احداث برج فناوری دانشگاه آزاد که دکتر ستاری دستور مشارکت را دادند جزو فعالیتهای اصلی دانشگاه آزاد قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: در نظر داریم در طرح های کلان ملی مشارکت گسترده داشته باشیم و همین طور طرح اجرای استاد سلامت را متناظر با طرحی که دولت در دست اقدام دارد انجام دهیم.

معاون علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: ارتقاء جوایز این جشنواره یکی از پیشنهادات دکتر نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بود که این موضوع از سال آینده اجرایی خواهد شد. بعلاوه ایشان همواره حمایت های گسترده و ویژه ای را به امر پژوهش داشتند و با ارائه رهنمودهای مفید و مثمر ثمر موجبات ارتقای این حوزه را در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم آورده اند.در این راستا امیدواریم که بتوانیم با عملکرد مثبت خود موجبات رضایت ایشان را فراهم آوریم.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 780543

وب گردی

وب گردی