دخانیات و مواد مخدر عامل اصلی بروز سرطان مثانه

رییس بیستمین کنگره اورولوژی‌ گفت: استعمال دخانیات و مواد مخدر به شدت باعث بروز سرطان مثانه در افراد می‌شود و حتی افرادی که در کارگاه‌های رنگرزی‌ مشغول به کار بوده و به دائم با مواد شیمیایی برخورد دارند احتمال ابتلا به سرطان مثانه در آنها بیشتر از دیگران است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی زرگر‌ دبیر اجرایی بیستمین کنگره اورولوژی‌ که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به سرطان مثانه اظهار داشت: سرطان کلیه و مثانه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مردم کشورمان محسوب می‌شود که امروزه بسیاری از این موارد با داشتن تغذیه سالم و سبک زندگی مناسب قابل پیشگیری است.

او بیان کرد: اگر بیماران به موقع به پزشکان مراجعه کنند بسیاری از این بیماری‌ها به راحتی قابل درمان است و با یک آزمایش ساده مشکل افراد به راحتی تشخیص و راه درمانش‌ مشخص می‌شود.

زرگر ادامه داد: سرطان مثانه یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در بین مردان و همچنین زنان است و اگر رنگ ادرار افراد خونی شود این عامل زنگ‌ خطری برای ایجاد بیماری سرطان در بین آنان است و باید هر چه سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنند.

او تأکید کرد: استعمال دخانیات و مواد مخدر به شدت باعث بروز سرطان مثانه در افراد می‌شود و حتی افرادی که در کارگاه‌های رنگرزی‌ مشغول به کار بوده و به دائم با مواد شیمیایی برخورد دارند احتمال ابتلا به سرطان مثانه در آنها بیشتر از دیگران است.

دبیر اجرایی بیستمین کنگره اورولوژی تصریح کرد: خوشبختانه سرطان مثانه در بین زنان ایرانی کمتر است اما در میان زنان غربی به دلیل مصرف سیگار سرطان مثانه در آنها شایع‌تر است.

او گفت: امروزه نسبت به 25 سال گذشته درمان سنگ‌های کلیه کشورمان از رشد چشمگیری برخوردار بوده است و بسیاری از سنگ‌ها به وسیله راه حل درمان سنگ‌شکن برطرف می‌شود.


بیماران نارسایی کلیه امسال به حج تمتع‌ نروند

در ادامه مراسم سید امیرمحسن ضیائی رییس بیستمین کنگره اورولوژی‌ گفت: از هر 1000 نفر در کشور 2 نفر به سنگ کلیه مبتلا هستند و یک سوم سنگ‌های ادراری نیازی به جراحی ندارند و امروزه با روش‌های جدید و مدرن کمتر پزشکان به سراغ جراحی‌های باز برای سنگ‌های کلیه می‌روند.

او تأکید کرد: نوع آب آشامیدنی هیچ تأثیری در ایجاد سنگ‌های ادراری ندارد و افرادی که در محیط‌های گرم و با حرارت بالا زندگی یا کار می‌کنند شانس بیشتری به ابتلا به بیماری سنگ کلیه نسبت به سایر مردم برخوردارند و این بیماری در استان‌های کرمانشاه‌ و کردستان نسبت به سایر نقاط کشور از شیوع بالایی برخوردارند.

ضیائی‌ ادامه داد: افرادی که دارای سنگ کلیه هستند به اشتباه مصرف قرص‌های کلسیم خود را به عقب می‌اندازند‌ و من توصیه می‌کنم که افرادی که سنگ کلیه دارند باید آب آشامیدنی بیشتری در طول روز مصرف کنند.

اویادآور شد: مصرف زیاد گوشت قرمز بیماری سنگ کلیه را تسریع‌ می‌بخشد و افرادی که دچار نارسایی کلیه هستند من توصیه می‌کنم به آنها که به مراسم حج امسال نروند.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 780696

وب گردی

وب گردی