عصر  امروز  گزارش ۶ ماهه دوم اجرای برجام بررسی می شود

سخنگوی کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گزارش شش ماهه دوم اجرای برجام امروز در کمیسیون امنیت ملی بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به نهایی شدن شش ماهه اجرای برجام در کمیته هفتگی مجلس، اظهار داشت: باتوجه به بازگشایی مجدد مجلس، این گزارش در جلسه کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی و ارزیابی می شود.

وی افزود: پس از بررسی، برای این گزارش رای گیری می شود که در صورت تصویب، تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد تا در نوبت قرائت در صحن مجلس قرار گیرد.

سخنگوی کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: در صورتی که امروز طبق نظر اعضای کمیسیون گزارش شش ماهه اجرای برجام نیاز به اصلاحاتی داشته باشد، مجددا به کمیته هفتگی بازگردانده می شود.

به گزارش خبرنگارمهر، براساس تبصره قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام، وزارت امور خارجه موظف است هر سه ماه یکبار گزارشی از روند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه دهد؛ این کمیسیون موظف است هر شش ماه یکبار گزارشی از روند اجرای توافق هسته ای (برجام) به صحن علنی مجلس ارائه دهد.

تاکنون وزارت خارجه پنج گزارش سه ماهه از روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی تقدیم کرده و این کمیسیون یک گزارش شش ماهه به نمایندگان داده است؛ این گزارش آذر ماه پارسال و با حدود ۴ ماه تاخیر در صحن مجلس قرائت شد.

301/300

کد خبر: 780773

وب گردی

وب گردی