حزب‌الله لبنان حمله آل خلیفه به مردم بحرین را محکوم کرد

حزب‌الله لبنان حمله وحشیانه نیروهای رژیم آل خلیفه به ساکنان منطقه الدراز که در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم تحصن کرده بودند، به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری المنار، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمله وحشیانه نیروهای رژیم آل خلیفه به ساکنان منطقه الدراز و جوانان مؤمنی که از ماه‌ها پیش به خاطر دین و وطن و کرامت خود تحصن کرده‌اند، محکوم می‌کنیم. رژیم آل خلیفه این افراد را به افراد تحت تعقیب تبدیل کرده و از آن به عنوان بهانه‌ای برای حمله به منزل آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین استفاده می‌کند. هرگونه لطمه زدن به زندگی یا سلامتی و کرامت آیت‌الله عیسی قاسم شرایط را به سمت احتمالاتی می‌برد که هیچ کسی نمی‌تواند خطرات و نتایج آن را پیش‌بینی کند.

در این بیانیه آمده است: "آل سعود تروریست" مسئول اصلی این حملات هستند. بعد از اینکه پادشاه بحرین اطمینان یافت که اربابش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هرگز اجازه بازگشت تنش در روابط میان دو کشور را نمی‌دهد، گوش‌هایش را از شنیدن نداهای حقوق بشر و نظرات برخی شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی مدافع حقوق بشر بحرین کر کرده و ارتش و نیروهای نخبه‌اش را که با تجهیزات سنگین حمایت می‌شوند برای سرکوب تحصن میدان الفداء فرستاد.

حزب‌الله لبنان تأکید کرد: آیت‌الله عیسی قاسم نماد ملی‌گرایی و ضامن صلح داخلی و عالم کامل و صاحب فکر میانه‌روی است که با ظلم و ستم به او تجاوز و مورد محاکمه قرار گرفت. او کسی است که بحرین به او افتخار می‌کند. آیت‌الله عیسی قاسم کسی است که اصالت و ارزش را به هویت بحرین می‌دهد نه خانواده‌ای که چند قرن پیش از بیابان آمدند تا بر بحرین حکومت کنند و سرنوشت مردم را تعیین کرده و هر کاری که بخواهند بکنند.

حزب‌الله تأکید کرد: ما از کشورهای جهان و نهادهای انسانی و حقوق بشری که شرافت و استقلال دارند می‌خواهیم تا سریع‌تر این جنایت را محکوم کنند و برای حفظ سلامتی این رهبر ملی‌گرا و دینی بزرگ تلاش نمایند. ما با احترام زیاد از موضع قهرمانانه ساکنان الدراز و تمامی مردم بحریم و جوانان میدان الفداء حمایت کرده و این حماسه قهرمانانه را می‌ستاییم. ما به مردم عزیز بحرین تأکید می‌کنیم که در مسیر عزت و آزادی و حقوق غصب شده خود گام خواهند برداشت و پیروزی هم‌پیمان آن‌ها خواهد بود.

306/300

کد خبر: 780862

وب گردی

وب گردی