آمار سلف‌های دانشجویی و روش‌های طبخ غذا در دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد

بر اساس آمار موجود ۵۸/۵ درصد از سلف‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال گذشته معادل ۲۹ دانشگاه طبخ غذا را به صورت سنتی انجام می‌دادند که انتظار می‌رود این رقم طی سال جاری و سال‌های آینده کاهش یابد و به سمت ارائه غذاهای صنعتی در سلف‌های دانشجویی حرکت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، طبخ غذا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در سال ۹۴ معادل ۶۷ درصد بود در سال ۹۵ کاهش یافت وامید است این کاهش در طول سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد به گونه‌ای که طبخ غذا به صورت سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به عدد صفر برسد.

بر اساس این گزارش، ۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور معادل ۱۹/۵ درصد در حال حاضر طبخ غذایشان به صورت پخت صنعتی همراه با دستگاه‌ها و تجهیزات طبخ غذای مکانیزه صورت می‌گیرد که البته این رقم در سال ۹۴ تنها ۵ درصد بود که این موضوع نوید سیر و روند مثبت حرکت دانشگاه‌ها به سمت صنعتی شدن طبخ غذا می‌باشد.

همچنین بر اساس این گزارش، ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور معادل ۲۲ درصد دارای پخت تلفیقی اعم از طبخ غذای سنتی و صنعتی هستند.

در حال حاضر ۱۸۱ سلف سرویس دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به ارایه خدمات تغذیه به دانشجویان می‌پردازند.ضمن این که ۷۳ آشپزخانه طبخ غذا، تهیه غذای دانشجویان را برعهده دارند.

از اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت، می‌توان به شروع طرح صنعتی‌سازی آشپزخانه‌ها و چند منویی کردن غذاهای دانشجویی در بیشتر دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد تا غذایی سالم و با کیفیت و دارای ارزش غذایی بالا به دانشجویان به عنوان سرمایه‌های آتی نظام سلامت کشور ارایه شود.

هفته خوابگاه‌های دانشجویی و نامگذاری یکی از روزهای این هفته به عنوان "خوابگاه، تغذیه سالم، ضامن تندرستی"، بهانه‌ای است تا بیشتر به اهمیت کیفیت غذای دانشجویان توجه شود و امید است، در راستای صنعتی سازی همه دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدامات شایسته‌ای از سوی ستاد وزارتخانه با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام گیرد.

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 780934

وب گردی

وب گردی