دو نفر از دانشگاه آزاد اسلامی رشت به عنوان برگزیدگان برتر جشنواره فرهیختگان انتخاب شدند

پس از سه سال تلاش شبانه روزی، در پنجمین جشنواره فرهیختگان دو نماینده از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به عنوان برگزیدگان برتر واحدهای سراسر کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین فلاح باقر شیدایی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر، گفت: آزمایشگاه برگزیده با حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در دو سال پیش و با در نظر گرفتن استانداردهای لازم جهت اخذ مجوز 17025 ISO طراحی و ساخته شد و از سال 1394 به طور رسمی شروع به فعالیت کرد.

او ادامه داد: با تلاش مدیران و کارشناسان آزمایشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، این آزمایشگاه توانست علاوه بر اخذ مجوز همکار استاندارد، عضویت قطعی شبکه فناوریهای راهبردی ریاست جمهوری را به خود اختصاص دهد و اخیراً نیز موافقت اصولی از سازمان غذا و دارو را اخذ کرده است.

فلاح باقر شیدایی افزود: این آزمایشگاه در راستای خدمات رسانی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ایجاد زیرساخت های پژوهشی لازم برای درآمدزایی از منابع غیر شهریه ای در راستای اهداف ساها و ارتباط موثر بین دانشگاه و صنایع راه اندازی شد و اکنون این آزمایشگاه دارای دو بخش شیمیایی و میکروبی مجزا از هم است.

دبیر شورای ساها دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: آزمایشگاه پیشرفته سنجش و ارزیابی مواد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به عنوان آزمایشگاه برتر در بین تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت . مورد دیگر برگزیده شده در این جشنواره مجله انگلیسی زبان IJAS است که با حمایت ویژه دانشگاه اخیراً در پایگاه استنادی Scopus نمایه شده است .

فلاح باقر شیدایی با برشمردن دلایل برگزیده شدن مجله واحد رشت به عنوان مجله برتر گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت 5 مجله علمی پژوهشی زیر نظر حوزه پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی منتشر می شود که تمام آنها شرایط لازم برای نمایه شدن در پایگاههای استنادی معتبر جهانی را برخوردار هستند و مجله انگلیسی زبان برگزیده شده، بهترین آنهاست.

او با اشاره به امکانات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: با جدیت و حمایت رئیس ساهای استان گیلان، در حال حاضر واحد های دانشگاهی رشت، لاهیجان، فومن و شفت، انزلی و دیگر واحدهای استان دارای امکانات پیشرفته آزمایشگاهی خوبی هستند و گامهای لازم در این زمینه برای حفظ و نگهداری از امکانات آزمایشگاهی استان و افزایش بهره وری و خدمات رسانی آنها برداشته شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: در سه سال اخیر دو مرکز رشد واحدهای فناور در رشت و لاهیجان راه اندازی شد که مرکز رشد واحدهای فناور رشت دارای موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. نکته با اهمیت این است که یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحد رشت به عنوان تنها نماینده استان گیلان در نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران حضور داشته و محصولات ارائه شده توسط آن مورد توجه زیاد بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان فعالیت های پژوهشی انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت را برشمرد و گفت: از دیگر فعالیت های برجسته انجام شده در استان گیلان، می توان پروژه "طراحی، ساخت و راه اندازی پایلوت استخراج کافئین از ضایعات چای" و طرح "طراحی و ساخت پایلوت تصفیه پساب حاوی داروهای ضد سرطانی" را نام برد که مورد اخیر مجوز اجرا در بیمارستان بوعلی تهران را دارا بوده که یکی از مراکز مهم شیمی درمانی کشور است.

مشک بید حقیقی ادامه داد: از دیگر پروژه های در دست اجراء در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت" مطالعات آزمایشگاهی و امکان سنجی استخراج کافئین و آنتی اکسیدانها از چای ایرانی و اسانس های گیاهان آویشن، پونه ایرانی و رازیانه با استفاده از دی اکسید کربن فوق بحرانی" است که نتایج حاصل از آن، اجرای پایلوت استخراج مواد ارزشمند با استفاده از سیال فوق بحرانی را امکان پذیر می سازد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: این طرح زمینه ساز توسعه صنایع سبز بر اساس فناوریهای بومی شده نوین در استان گیلان و کشور بوده و ایجاد اشتغال پایدار دانش بنیان بر اساس توصیه های اکید مقام معظم رهبری را به دنبال خواهد داشت.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 780975

وب گردی

وب گردی