72هزار دانش آموزش در مدارس سما تحصیل می کنند

قاسم یزدان پناه معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما با حضور در برنامه تلویزیونی ( به خانه برمیگردیم) با بیان اینکه پدران در قدیم مسائل مربوط به کار را به خانه منتقل نمی کردند گفت: سفارش من به عنوان یک پدر و یک معلم به پدران امروز این است که با تاسی از پدران گذشته ،هیچگاه مسائل مربوط به کار را به خانه منعکس نکنند. این امر باعث می شود تا مواردی همچون استرس ،اضطراب به خانه منتقل نشود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما با معرفی مدارس و آموزشکده های سما سراسر کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امروز، مدارس غیر دولتی را با نام سما در اختیار دارد و علاوه بر بخش مدارس با دارا بودن 670 مدرسه و 72000 دانش آموز که این امر در سطح خاورمیانه بی سابقه است در آموزش عالی نیز با وجود آموزشکده های فنی وحرفه ای به تربیت تکنسین مشغول است. آموزش عالی و آموزش و پرورش در سما با یکدیگر تلفیق شده اند و کلیه امکانات دانشگاه ها از قبیل اعضای هیات علمی ، امکانات ، کارگاه ها و آزمایشگاه ها در اختیار مدارس سما می باشد و این امر بستر بالندگی دانش آموزان را فراهم کرده است.

او با اشاره به اینکه در مدارس سما به یحث پژوهش توجه ویژه ای می شود، افزود: یکی از حوزه های مورد توجه مدارس سما ، اهتمام به مباحث پژوهشی است ، بطوریکه در دو هفته گذشته دانش آموزان ابتدایی سما یاسوج با حضور در دانشگاه شهید بهشتی در خصوص اختراع در زمینه اسانس عطر، به معرفی محصول خود پرداختند.

یزدان پناه در پاسخ به این سوال که یک مدرسه خوب چه ویژگیهایی دارد گفت: آنچه امروز در مدارس سما شاهد آن هستیم فضای مناسب ،کادر مجرب ،مجهز بودن کلاس ها به سیستم هوشمند و کارگاه ها و آزمایشگاه های و از هم مهم تر امنیت اخلاقی و رفتاری بالای این مدارس است که این موارد از ویژگیهای یک مدرسه ایده ال است.

او با اشاره به فعالیت های پژوهشی دبیرستان پسرانه سما 2 دوره دوم تهران گفت: این مدرسه مجهز به گلخانه می باشد و دانش آموزان ضمن آشنایی با گیاهان مختلف زینتی و دارویی با نحوه پرورش آنان نیز آشنا می شوند و محصولات این گلخانه به فروش هم می رسد.

علیرضا آزادبر دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما تهران و عضو کارگروه تبلیغات سما تهران در زمینه تبلیغات در صدا و سیما گفت: فعالیت های بسیار مناسبی در حوزه های مختلفی چون آموزشی ،پژوهشی ، تربیت بدنی ، مشاوره و فوق برنامه درمدراس سما بویژه در مدارس سما تهران در حال انجام است که نیاز به شناساندن به اولیا دارد ، لذا در این زمینه سما تهران با تشکیل کارگروه تبلیغات و با رایزنی با صدا و سیما نسبت به پخش تبلیغات در برنامه پرمخاطب (به خانه برمی گردیم)، اقدام کرد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 781057

وب گردی

وب گردی