سند آموزشی 2030 یونسکو در کمیسیون آموزش مجلس بررسی می شود

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یکشنبه آینده (هفتم خرداد) با حضور وزیران و مسئولان مربوطه سند آموزشی 2030 یونسکو را مورد بررسی قرار می دهند.

به گزارش ایسکانیوز و براساس دستور هفتگی کمیسیون های تخصصی مجلس، کمیسیون اصل نود مجلس نیز یکشنبه آینده رسیدگی به شکوائیه جمعی از کشاورزان استان اصفهان در مورد حقابه کشاورزی از آب زاینده رود را در دستور کار دارد.

*کمیسیون اجتماعی
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس روز یکشنبه انتخابات هایت رییسه کمیسیون را برای سال دوم مجلس دهم برگزار می کنند و روز سه شنبه (9 خرداد) بررسی طرح استفساریه دریافت 4 درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور از واگذارنده کار به پیمانکار و لایحه اصلاح قانون نظارت بر مسافرت های خارجی کارکنان دولت را بررسی می کنند.
بررسی وضعیت آسیب های اجتماعی کشور با مجوریت ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون است.

*کمیسیون اقتصادی
اعضای کمیسیون اقتصادی روز یکشنبه ضمن بررسی گزارش دیوان محاسابت کشور از تفریغ بودجه سال 94کل کشور، درباره تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان هدفمند کردن یارانه ها و علل عدم موفقیت در هزینه کرد صحیح منابع تصمیم گیری می کنند.
بررسی نهایی طرح اصلاح برخی موارد مربوط به قوانین تعزیرات حکومتی نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.
روز سه شنبه نیز بررسی تقاضای حشمت اله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب برای تحقیق و تفحص از میزان مطالبات غیرقابل وصول و مشکوکل الوصول بانکی کشور در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد و سپس اعضای این کمیسیون لایحه عضویت ایران در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی و لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ارمنستان برای استفاده مشترک از دروازده مرزی نوردوز – مغری را بررسی می کنند.
نشست با مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی درباره احکام برنامه ششم از دیگر مواردی است که در دستور کار این کمیسیون قید شده است

*کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز سه شنبه با حضور مسئولان ذی ربط حج سال 1396 را بررسی می کنند.

*کمیسیون انرژی
روز یکشنبه بررسی مواد ارجاعی طرح جامع مدیریت شهری در دستور کار کمیسیون انرژی قرار دارد و روز سه شنبه طرح الحاق یک تبصره به ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشورو لایحه مالیات بر ارزش افزوده بررسی می شود.

*کمیسیون برنامه و بودجه و محخاسبات
روز یکشنبه رسیدگی به لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی که از جلسه علنی مجلس به کمیسیون ارجاع شده است، بررسی می شود.
رسیدگی به طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزش یاران نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون قرار دارد.
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه روز سه شنبه کلیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده را بررسی می کنند و رسیدگی به آخرین وضعیت سهام عدلت بنگاه ها و برنامه های آتی مربوط به آن را نیز در دستور کار دارند.

*کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور
بررسی کلیات طرح های اصلاح جداول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد آنها و افزایش حوزه های انتخابیه، طرح تقویت و توسعه سازمان بسیج رسانه و طرح اداره نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از مواردی است که در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون شوراها ذکر شده است.
روز سه شنبه نیز این کمیسیون میزبان عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای پاسخگویی به چهار سوال نمایندگان است و سپس تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری آذربایجان غربی را بررسی می کند.

*کمیسیون صنایع و معادن
بررسی طرح جامع مدیریت شهری، لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون قرار دارد و روز سه شنبه پس از برگزاری انتخابات هیات رییسه کمیسیون، گزارش علل قاچاق کالا و ارز و گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران را بررسی می کنند.

* کمیسیون عمران
بررسی طرح جامع مدیریت شهری در دستور کار روز یکشنبه و بررسی عملکرد تامین و پرداخت متابع اعتباری اختصاصی به بخش حمل و نقل از محل درآمدهای گمرکی در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون عمران قرار دارد.

* کمیسیون فرهنگی
رسیدگی به لایحه حفاظت از خاک و لایحه الحاق دولت جحمهوری اسلامی ایران به تشریفات اول و دوم الحاقی به کنوانسیون های ژنو 1977 در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون فرهنگی مجلس است.
روز سه شنبه نیز گزارش نمایندگان ناظر در شورای نظارات بر سازمان صدا و سیما درباره عملکرد آن سازمان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بررسی می شود.

*کمیسیون قضایی و حقوقی
بررسی لایحه معاهده معاضدت دوجانبه در امور کیفری بین ایران و جمهوری کره اعاده شده از شورای نگهبان و بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

*کمیسیون کشاورزی
بررسی لایحه حفاظت از خاک در دستور کار روز یکشنبه و گزارش رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری درباره عملکرد این سازمان در سال 95 در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون کشاورزی قرار دارد.

301/300

کد خبر: 781222

وب گردی

وب گردی