زندگی سامان ارسطو، هنرمندی که تغییر جنسیت داد روی صحنه می رود

فیلم ـ تئاتر مستند «همتون منو میشناسین» براساس زندگی سامان ارسطو یکی از بازیگران تئاتر اکران می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و طبق اعلام دست‌اندرکاران این برنامه نمایشی، فیلم-تئاترِ مستند «همتون منو میشناسین» کاری از فرشاد فدائیان به نویسندگی و کارگردانی سامان ارسطو به نمایش درمی‌آید.

در این اثر که پیش از این ۶۰ شب در سالن فانوس و ۱۲ شب در تئاتر شهر روی صحنه بود، افسانه میرباقری، نادیا باوند، سیما شکری، ماهی عظیمی، امیرمؤید باوند، مانا شریفیان و سامان ارسطو بازی کرده‌اند.

ارسطو که چند سال قبل تغییر جنسیت داده است، پیش از این در گفت‌وگویی بیان کرده بود: این نمایش یک اتوبیوگرافی از زندگی سامان ارسطو به عنوان یک تئاتری و مشکلاتی است که برایش پیش می‌آید. اپیزود اول این نمایش مربوط به زمانی است که من هنوز در کالبد قبلی‌ام بودم. این قسمت در یک کافه اتفاق می افتد و داستان عشق ۱۰ ساله من قبل از تغییر جنسیت به یک خانم است. اپیزود دوم در پزشک قانونی رخ می‌دهد و ماجرای مشکلاتی است که برای تغییر جنسیت داشتم. اپیزود سوم بعد از جراحی را به نمایش می گذارد و اتفاقات در یک بانک رخ می دهد. در این بخش شخصیت داستان با وجود تغییر جنسیت دادن قانونی به این دلیل که هنوز شناسنامه‌اش صادر نشده برای دریافت حقوقش مجبور می‌شود دوباره مانتو به تن کند و به بانک برود. در بخش پایانی این فرد درباره خودش و رفتارهایی که جامعه با او دارد، با مخاطبان صحبت می‌کند.

عامل تولید این اثر نمایشی عبارتند از:‌ تصویر برداران: فرشاد فدائیان، مهدی جعفری و فراز فدائیان، صدا: اصغر آبگون، دستیار صدا: علیرضا براتی، تدوین: فرشاد فدائیان، علیرضا براتی، فراز فدائیان، موسیقی: علی چولایی، نور: مجید سیادت ، عرفان ادهمیان، طراح پوستر : فراز فدائیان، دستیار کارگردان و برنامه ریز : امیرمؤید باوند.

نمایش این فیلم تئاتر روز ششم خردادماه ۹۶ در ۲ سانس ۱۸ و ۱۹:۳۰ در مجموعه پایتخت واقع در میدان فلسطین ، خیابان طالقانی ، بین خیابان سرپرست و فریمان ، پلاک ۵۴۲ خواهد بود و نشستی هم پس از آن برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از سایت تیوال بلیت تهیه‌کنند.

501501

کد خبر: 781226

وب گردی

وب گردی