وزیر دفاع: نظام اسلامی تهدید را بر نمی تابد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اقشار مختلف مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری مهر تایید بر مقبولیت نظام اسلامی زدند و ثابت کردند که این کشورز هیچ گونه تهدید و توهین و ناسازگاری را برنمی تابد.

به گزارش ایسکانیوز «حسین دهقان» همزمان با سالروز آزادی خرمشهر و چهارم خرداد روز دزفول در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: سوم خرداد تجلی مردم دزفول در آزاد سازی خرمشهر است و این روز به عنوان یک روز بزرگ سیاسی و اجتماعی در حیات ملت ایران نام گذاری شده است.
وی گفت: همانطور که امام (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، مردم دزفول دست خدا بود که برای مجاهدت و آزاد سازی خرمشهر علیه سلطه گران فرود آمد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: تصور رژیم بعث عراق با توجه به شرایط ایران گرفتن خاک کشورمان بود، آنان نیامده بودند که بروند، بلکه آمده بودند که بمانند. اما نه تنها به هیچ چیزی دست نیافتند، بلکه در قافیه شعری که سروده بودند، ماندند.
سردار دهقان گفت: مردم خرمشهر با حداقل امکانات مقابل مجهزترین ادوات جنگی دشمن ایستادند تا عظمت خود و کشورشان را برای دفاع از مرز و بوم ایران به منصه ظهور برسانند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد: ما در دفاع مقدس درس های زیادی آموختیم و برای حفظ عظمت ایران تمام این آموخته ها باید در اشکال مختلف به نسل آینده منتقل شود.
وی گفت: بهتر است صاحبان قدرت برای ملت های خود ارزش قائل شوند، زیرا این قدرت ها در حال جابجایی هستند و صدام نمونه بارز آن است که به رغم حمایت سلطه گران مجبور شد روزی از مخفی گاه زیرزمینی خود در وضعیتی اسف بار بیرون بیاید.
سردار دهقان خاطرنشان کرد: برای سلطه گران و صهیونیسم جهانی آزادی بیان و اندیشه مهم نیست، بلکه منافع آنان در اولویت است. همه سلطه گران حاضر هستند حقوق واقعی بشر را در کشورهای دیگر پایمال کنند تا به منافع و خواسته های خود برسند.
وی ادامه داد: امروز دولت عربستان سعودی با تمام امکانات به بهانه حقوق بشر به یمن حمله می کند و قدرت های جهان تنها نظاره گر هستند، در حالی که اگر استقلال و هویتی برای کشوری وجود نداشته باشد، در حقیقت آن کشور هیچ چیز ندارد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پایمال کردن حقوق بشر از طرف حکومت آل خلیفه در بحرین و دستگیری یک عالم ربانی را از دیگر مصادیق بارز نقض حقوق بشر عنوان کرد و گفت: زمانی که یک نفر می خواهد در کشور بحرین حافظ حقوق ملت و صدای آنها باشد، صدای او را خاموش می کنند.
وی با بیان اینکه «رسانه های بین المللی وابسته به صهیونیست ها ظالم را به عنوان دادگر جلوه می کنند»، گفت: این رسانه ها حق را باطل نشان می دهند و زمانی که کار را به خوبی پیش نمی رود، حقایق را در ذهن جامعه کمرنگ جلوه می دهند.
سردار دهقان با تاکید بر اینکه ملت ایران در ذهن قدرت های جهانی قابل احترام است، گفت امروز قدرت ملت که برگرفته از هشت سال دفاع مقدس است، سبب شده که همه قدرت جهانی به دیده احترام به ایران بنگرند.
وی دستیابی به فناوری نانو و انرژی هسته ای و سایر بخش های علم و فناوری در ایران اسلامی را زمینه ساز احترام جهانی به ایران عنوان کرد و گفت: در عین حال دشمنان ما متقابلا برای جلوگیری از پیشرفت کشور دانشمندان ما را ترور کردند.
سردار دهقان افزود: ملت ایران در انقلاب اسلامی فهمید می تواند فشارها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و این شعار را در دفاع مقدس به بهترین شکل عملی کرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر در یک نقطه جغرافیایی از جهان دمکراسی به بهترین شکلی اجرا شود، آن جمهوری اسلامی ایران است.
وی یادآور شد: در انتخابات ریاست جمهوری همه شاهد بودند که همه اقشار جامعه در صف های طولانی با مشارکت حداکثری خود مهر تایید بر مقبولیت نظام اسلامی زدند و به نظام سلطه ثابت کردند که این کشورهیچ گونه تهدید و توهین و ناسازگاری را برنمی تابد.
سردار دهقان همچنین گفت: ایران اسلامی امروز با ساخت موشک های زمین به زمین و ساحل به دریا در بالاترین توان نظامی قراردارد و ساخت هواپیماهای جت و تولید آن نشانه اراده و توانمندی داخلی جوانان این کشور است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده های شهدای مدافع حرم تجلیل کرد و از کتابی با موضوع مقاومت مردم دزفول رونمایی کرد.

۳۰۰/۳۰۰

کد خبر: 781324

وب گردی

وب گردی