12 مرداد;زمان دریافت کارت آزمون/نتایج اواخر اردیبهشت اعلام می‌شود

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از 195 هزار داوطلب برای پذیرش در دوره‌های کاردانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات غیردولتی و اعلام نتایج نهایی در اواخر شهریور خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسکانیوز، در این باره گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای و موسسات آموزشی غیرانتفاعی و غیردولتی از روز یکشنبه 24 اردیبهشت از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز شد و با یکبار تمدید روز گذشته چهارشنبه سوم خرداد تمام شد.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: براساس آمار اولیه گزارش شده 195 هزار و 92 داوطلب برای پذیرش در این دوره‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، اما این آمار هنوز نهایی نیست. براساس ضوابط، پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید برای 42 کد رشته امتحانی صورت می‌گیرد که پذیرش در 31 کد رشته امتحانی منحصرا براساس سوابق تحصیلی و ملاک پذیرش داوطلبان در هر یک از 31 کد رشته امتحانی معدل کل دیپلم آنها است.

او افزود: پذیرش در 11 کد رشته امتحانی دیگر از 42 کد رشته براساس نمرات آزمون و مطابق جداول شماره 1، 2، 3 مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام است و براساس برنامه زمانی اعلام شده آزمون 11 کد رشته امتحانی روز جمعه 13 مرداد برگزار می‌شود. کارت شرکت در آزمون 11 کد رشته امتحانی روز سه‌شنبه دهم مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان از این تاریخ تا ساعت 24 روز پنج‌شنبه دوازدهم مرداد فرصت دارند به سایت سازمان مراجعه و کارت شرکت در آزمون خود را دریافت کنند. نتیجه نهایی آزمون این دوره‌ها دهه آخر شهریور اعلام می‌شود.

کد خبر: 781333

وب گردی

وب گردی