برگزاری اولین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی در علوم پزشکی شاهرود

اولین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و طب بازساختی استان سمنان به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و انجمن علمی سلول‌های بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حمیدرضا فدایی، مسؤول برگزاری سمپوزیوم سلول‌های بنیادی در حاشیه برگزاری این سمپوزیوم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه مردم ما اطلاعات مناسبی از فواید و مزایای بانک خون بندناف ندارند و لذا ما از طریق برنامه‌هایی از این دست به دنبال ارائه این اطلاعات به مردم هستیم.

وی گفت: مقدمه‌ای بر سلول‌های بنیادی، علوم پایه، کاربردهای بالینی، تکنولوژی سلول‌های بنیادی و دو محور اصلی بازسازی کبد و بازسازی نورون‌ها از محورهای این سمپوزیوم علمی است.

مسؤول علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در این سمپوزیوم بیش از 150نفر از دانشجویان رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، علوم پایه و... از اقصی نقاط استان و کشور شرکت دارند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این سمپوزیوم اظهار کرد: هدف اصلی ما آشنایی دانشجویان رشته‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی با این علم است و در مرحله بعد قصد داریم تا مردم را با این علم و همچنین با بانک خون بند ناف آشنا کنیم.

وی با بیان به اینکه متاسفانه تاکنون به شناساندن این علم در سطح عموم توجه چندانی نشده است، افزود: دانشگاه شاهرود و انجمن علمی سلول‌های بنیادی با برگزاری سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی دیگری به دنبال شناساندن مزایای این علوم و دستاوردهای علمی به جامعه است.

فدایی با تشکر از همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه برای برگزاری این همایش علمی یادآور شد: بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود، انجمن علمی سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و همچنین معاونت‌های پژوهش، آموزش و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در برگزاری این سمپوزیوم علمی یاری‌گر ما بودند که از همه آنها تقدیر می‌کنیم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 781360

وب گردی

وب گردی