مهم ترین رخدادهای دانشگاه آزاد اسلامی در هفته ای که گذشت

بی شک مهمترین رخداد این هفته دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری جشنواره فرهیختگان به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه بود.

به گزارش ایسکانیوز، در این هفته با دو مناسبت خاص روبرو بودیم، یک مناسبت ملی و دیگری دانشگاهی. سالروز آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی که مظهر ایستادگی و مقاومت مردم در برابر خاک سرزمینشان است. جشنواره فرهیختگان نیز به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شدو از همه خانواده بزرگ دانشگاه و مدیران و کارکنان و نخبگان و اعضای هیات علمی و ... این دانشگاه قدردانی و تشکر شد. حال مروری بر تمام رخداد های این هفته دانشگاه آزاد خواهیم انداخت.

اعلام زمان تعطیلات تابستانی

دکتر مرتضی احسانی معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای توجه به معیشت و رفاه کارکنان دانشگاه و به منظور ایجاد روحیه و نشاط آنها به استناد مصوبه دویست و هشتمین جلسه هیات رییسه، مقرر شد کلیه کارکنان و اعضای هیات علمی واحدها و مراکز آموزشی سازمان سما می توانند از تاریخ سوم الی 16 تیرماه از تعطیلات تابستانی به عنوان مرخصی تشویقی بهره مند شوند.

همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان فنی و حرفه ای کشور

نشست مشترک سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با هدف بررسی زمینه های مشترک همکاری در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به آموزش های فنی حرفه ای برگزار شد.

در پایان این جلسه مقرر شد، کمیته ای متشکل از کارشناسان دو سازمان تشکیل و زمینه های همکاری هر دو نهاد مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

ابلاغ بخشنامه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

براساس بخشنامه صادره و طبق مصوبه جلسه هیات رئیسه مورخ 27/2/96 درخصوص عدم برگزاری امتحان جامع دانشجویان مقطع دکتری تخصصی رشته های غیرپزشکی در ایام ماه مبارک رمضان، مقرر شد واحدهای دانشگاهی که برابر شیوه نامه ارزیابی جامع (به شماره 82634/30 مورخ 12/11/95) زمان برگزاری امتحان جامع دانشجویان دکتری تخصصی را در نیمسال دوم 96-95 از روز شنبه مورخ 6/3/96 به بعد برنامه ریزی و اطلاع رسانی کرده اند، نسبت به برگزاری امتحان جامع بعد از ایام مذکور اقدام کنند.

مراسم سی و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی

پنجمین جشنواره فرهیختگان و مراسم سی‌ و‌ پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر جاسبی، برخی از اعضای هیات موسس و هیات امنای دانشگاه، معاونان، مدیران کل، روسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدعوین در مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه و اهدای جوایز برگزیدگان جشنواره فرهیختگان حضور داشتند.

پژوهشگران در 27 زمینه نشان ویژه امام خمینی(ره)، پژوهشگر برتر، معاون پژوهش و فناوری برتر، تداوم برتری واحدهای دانشگاهی، مقاله برتر، رساله دکتری، پایان نامه کارشناسی ارشد، مرکز تحقیقات برتر، واحد فناور برتر، طرح فناور برتر، آزمایشگاه برتر، مجله برتر، مدیر پژوهشی برتر، محصول تجاری‌شده برتر، اختراع برتر، کتاب برتر، کارشناس آزمایشگاه برتر، مرکز رشد برتر، انجمن علمی ـ دانشجویی برتر، واحد دانشگاهی برتر، آموزشگاه سمای برتر، مدرسه سما برتر، دانش‌آموز برتر، طرح ساهای برتر، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، مدال آوران جهانی در رشته رباتیک سال 1395 و کارآفرین برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.


ابلاغ بخشنامه دوره تابستان رشته های غیرپزشکی

در راستای استفاده بهینه از توان و قابلیت های منابع انسانی، صرفه جویی در زمان و نیز استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه برگزاری دوره آموزشی تابستان در مقاطع مختلف تحصیلی ابلاغ شد.

براساس این بخشنامه ثبت نام دوره تابستان در واحدهای دانشگاه‌آزاد اسلامی از تاریخ 17 تیرماه لغایت 21 تیرماه بوده و شروع کلاسهای درسی نیز از تاریخ 24 تیرماه لغایت 2 شهریورماه بدون احتساب زمان ثبت نام و امتحانات خواهد بود.

دیدار سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

دکتر مرتضی موسی خانی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

دکتر ستاری در این دیدار ضمن تبریک به دکتر موسی خانی برای انتصاب سرپرستی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، از خداوند منان برای ایشان توفیق و سربلندی مسئلت کرد.

در این نشست، موضوعات مختلفی از قبیل امکان بهره گیری پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از شبکه آزمایشگاهی کشور و مزایای تخصیص یافته برای نخبگان، همکاری مشترک اساتید، پژوهشگران و محققین دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه طرح های کلان ملی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از فعالیت های شرکت های دانش بنیان، شتاب دهنده ها و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد.

همچنین بر انجام پروژه های کاربردی کلان و در سطح ملی و کمک به پیگیری اخذ استاندارد خودرو و تجاری سازی خودرو که از طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود که در مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در حال آماده سازی است، تاکید شد.

برگزاری جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی

دویست و نهمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر نوریان سرپرست دانشگاه و با حضور اعضا برگزار شد.

برگزاری مراسم سالروز فتح خرمشهر

مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با هدف تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی به همت مرکز بسیج کارکنان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر علی محمد نوریان در این مراسم با درود به روان پاک امام شهدا و شهدای 8 سال دفاع مقدس، اظهار داشت: امام (ره) درخصوص فتح خرمشهر فرمودند: سپاس بی حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود. به فرموده مقام معظم رهبری؛ ملت بزرگ ایران به خاطر صبر و ایمان به پیروزی دست یافت و باید از حماسه های به جا مانده از جنگ برای جاری کردن این روحیه در امتداد تاریخ استفاده شود.

سردار کارگر در مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر که در سازمان مرکزی دانشگاه‌آزاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه بسیجی ارتش بی ادعا است و دفاع مقدس متعلق به فرد و یا جناحی نیست، گفت: امروز دشمنان با جنگ نرم بدنبال جلوگیری از پیشرفت علمی ما هستند که باید با سرلوحه قرار دادن شعار مقاومت، ایثار و پیروزی مانع از تفرقه اندازی آنان شویم.

دیدار رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشوربا سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

دکتر احمد تویسرکانی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب دکتر نوریان به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی برای ایشان آرزوی موفقیت کردند.

در این دیدار پیرامون همکاری ها در زمینه توافق فی مابین بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی

جلسه کمیسیون دائمی هیات امنا به ریاست دکتر نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضا برگزار شد و درخصوص راهکارهای برون رفت برخی واحدها از مشکلات نقدینگی تصمیم گیری شد.

در ابتدای این جلسه دکتر نوریان با اشاره به بخشنامه های زیاد و متنوع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخشی از بخشنامه های موجود ناقض بخشنامه های گذشته بوده لذا ضرورت دارد تا هریک از معاونت ها به بررسی بخشنامه های خود پرداخته و آنها را مورد بازنگری و اصلاح قرار دهند و در نهایت بخشنامه های دانشگاه در یک مجلد به انتشار برسد.
در ادامه این جلسه گزارشی از پیش بینی وضعیت نقدینگی و تعهدات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توسط معاونت اداری مالی ارائه و راهکارهای برون رفت از آن و جبران کمبود نقدینگی برخی واحدها در ایام تابستان توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 781379

وب گردی

وب گردی