حذف آب شرب از چرخه آبیاری فضای سبز شهر تهران/ استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: با تکمیل طرح جامع آب خام فضای سبز شهر تهران و احیای قنوات تمام سطوح فضای سبز با آب خام، آبیاری شده و آب شرب از چرخه آبیاری فضای سبز شهر تهران حذف شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری؛ با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای آبیاری فضای سبز در شرایط کمبود آب، اظهار داشت: چند سالی است که با تکمیل طرح جامع آب خام فضای سبز شهر تهران و احیای قنوات تمام سطوح فضای سبز با آب خام، آبیاری شده و آب شرب به طور کامل از چرخه آبیاری فضای سبز شهر تهران حذف شده است.

وی افزود: طبق طرح جامع آب خام، آب مورد استفاده برای آبیاری فضای سبز شهر تهران از 4 منبع آبی(چاه ها، قنوات، آب‌های سطحی و پساب فاضلاب) تامین می شود که قطعا بسیاری از این آب‌ها پس از نفوذ در زمین و یا جذب توسط گیاه مجدداً در چرخه طبیعی آب قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: این سازمان به عنوان متولی فضای سبز شهر تهران مجموعه ای از فعالیت های ستادی و عملیاتی را در بخش کاهش سرانه مصرف آب در فضای سبز به انجام رسانده است.

مختاری با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش سرانه مصرف آب، تصریح کرد: کاهش عرصه های چمن کاری با تغییر الگوی کاشت و استفاده از گیاهان پوششی جایگزین چمن و درختان و درختچه های مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران، افزایش راندمان آب آبیاری فضای سبز با تغییر روش های دستی و سنتی به روش های مکانیزه و نوین آبیاری تحت فشار از جمله این اقدامات است.

وی افزود: استفاده از روش کم آبیاری کردن به وسیله آبیاری بارانی و قطره ای، اجرایی کردن مبحث بازچرخانی آب خام و استفاده از پساب ها، آب‌های سطحی و روان‌آب‌ها برای آبیاری فضای سبز از دیگر اقدامات بی نظیر انجام شده است.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:آرش محمدی

703

کد خبر: 781403

وب گردی

وب گردی