امضای 10 تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های ایرانی و خارجی

رییس فن‌بازار ملی با اشاره به اینکه ‌تا کنون در کشور اکوسیستم فناوری پویا و فعال نشده است، گفت‌: در این دوره از نمایشگاه با حضور همه اکوسیستم‌های فناوری موفق به انعقاد 10 تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت‌های ایرانی و خارجی شدیم.

به گزارش ایسکانیوز،‌ مهندس حمیدرضا امیری‌نیا امروز در مراسم اختتامیه این نمایشگاه با تاکید بر اینکه این نمایشگاه در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان برگزار می‌شود، افزود: اقتصاد دانش‌بنیان زمانی محقق می‌شود که اکوسیسم مطلوبی داشته باشیم.

رییس فن‌بازار ملی با تاکید بر اینکه اکوسیستم نوآوری در کشور پویا، فعال و همه جانبه نشده است، ادامه داد: در یک دهه اخیر تلاش‌های زیادی برای این منظور شده است که راه‌های زیادی نیز طی شده و مسیرهای زیادی را نیز در پیش رو داریم.

وی با اشاره به جزییات برگزاری نمایشگاه اینوتکس 2017 خاطر نشان کرد: این رویداد تلاش دارد تا اعلام کند که در حوزه فناوری‌های پیشرفته زمانی موفق می‌شویم که فرآیند ایده تا بازار را توسعه دهیم.

رییس فن‌بازار ملی با تاکید بر این‌که تکیه بر بازارهای داخلی برای فروش محصولات سیگنال‌های شکست برای مخترعان است، خاطرنشان کرد:‌ در گذشته این نمایشگاه درصدد بود تا شرکت‌های داخلی و خارجی را در تبادلات فناورانه با یکدیگر مرتبط کند. اما از سه سال گذشته با برگزاری نشست‌های علمی شبکه نوآوری در تلاش هستیم تا مدل‌های تجاری‌سازی جدید را معرفی کنیم.

امیری‌نیا با بیان اینکه در ششمین دوره از این نمایشگاه برای اولین بار زنجیره اکوسیستم نوآوری از ایده تا بازار حضور دارند، اظهار کرد: بر این اساس 12 شتابدهند، 50 استارتاپ ایرانی و 16 شرکت ایجاد شده از سوی ایرانیان مقیم خارج حضور دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با این زمینه‌سازی موفق به امضای 10 تفاهم‌نامه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی و 5 رویداد نوآوری سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی شدیم.

امیری‌نیا برگزاری فروم شبکه‌سازی فناوری را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه نام برد و تصریح کرد:‌ در این نشست 8 سخنران خارجی و 20 سخنران ایرانی در حوزه‌های شهرهای هوشمند، صنایع نرم و هوشمندسازی پزشکی آخرین یافته‌ها را عرضه کردند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 781430

وب گردی

وب گردی