دانشگاه ها در بحث ارتباط با صنعت رفتار مشتری مدارانه داشته باشند/شناسایی استعدادها گنجینه بزرگی برای دانشگاه است

بهروز دانشیان در خصوص ارتباط دانشگاه ها با صنعت گفت: صنعت در ارتباط با دانشگاه مقصر نیست، بلکه این دانشگاه ها هستند که باید خود را با صنعت هماهنگ کنند. زیرا صنعت و بازار از محصولاتی استقبال می کند که ویژگی های خاص و مورد نیاز آن ها را مهیا کنند. 

بهروز دانشیان سرپرست واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص بهره برداری از مرکز تحقیقات نانو و اهمیت این تکنولوژی در دنیای امروز به ایسکانیوز گفت: تکنولوژی تک بدون وجود علم نانو بعید است که بتواند راه خود را ادامه دهد. با توجه به اهمیت این تکنولوژی و شناسایی استعدادها در واحد تهران جنوب که زمانی حدود 3الی4 ماه به طول انجامید توانستیم از میان اعضای هیات علمی افراد نخبه و باتجربه را بیابیم و در ایجاد این مرکز به کار بگیریم.

وی افزود: شناسای افراد نخبه و کارآمد در واحد ای دانشگاهی می تواند گنجینه بزرگی برای ما باشد که در این راستا واحد تهران جنوب حمایت های خاص خود را از این افراد خواهد داشت. این در حالی است که ساختمان واحد تهران جنوب در گذشته فضای محدودی داشت که پس از بررسی های انجام شده تجمیع و گسترش پیدا کرد و حمایت های خاصی نیز از افراد کارآمد در مجموعه به عمل آمد.

وی از امکانات مرکز تحقیقات نانو واحد تهران جنوب سخن گفت و ادامه داد: هیچ نوع محدودیتی در استفاده از این مرکز نداریم و افراد می توانند در طول 24 ساعت شبانه روز از آزمایشگاه ها و وسایل آزمایشگاهی استفاده کنند، بعلاوه افراد برای شرکت در نمایشگاه ها به هماهنگی نیازی ندارند و آنچه که تشخیص می دهند از بابت تهیه منابع، نرم افزار و مراجع می توانند به تشخیص و صلاح دید خود تهیه کنند. امیدواریم با توجه به این روال روزی شاهد افتتاح برج نانو در دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

دانشیان در خصوص ارتباط دانشگاه ها با صنعت گفت: صنعت در ارتباط با دانشگاه ها خیلی مقصر نیستند بلکه این دانشگاه ها هستند که باید خود را با صنعت هماهنگ کنند. زیرا صنعت و بازار از محصولاتی استقبال می کند که ویژگی های خاص و مورد نیاز آن ها را مهیا کنند.

وی در این خصوص ادامه داد: ایراد کار در دانشگاه ها است که بیشتر به تحقیقات بنیادی می پردازند زیرا با وجود ارزش این کار هنگامی که پای صنعت در میان است این موضوع نمی تواند کارآمد باشد زیرا صنعت محصولی می خواهد که قابل کاربری و استفاده است.

وی افزود: دانشگاه ها باید دقیقاً نیازمندی صنعت را لیست کرده و با کیفیت مدنظر آنها شروع به حرکت کنند چرا که امکان ندارد صنعت به دنبال محصولاتی باشد که برایش کارایی نداشته و در عین حال کیفیت لازم را ندارد. در این راستا تلاش ما در واحد تهران جنوب این است که در مرکز تحقیقات ارتباط خوبی را با صنعت برقرار کرده و هماهنگ با نیازهای آنها به تولید محصول اقدام کنیم و در واقع مشری مدار باشیم.

سرپرست واحد تهران جنوب در پایان گفت: افزایش بودجه پژوهشی به هزار میلیارد تومان که 6/1 کل بودجه دانشگاه است بسیار حرکت هوشمندانه و مفیدی در راستای ارتقای دانشگاه ها است و برای افرادی که اهل پژوهش و کار هستند این موضوع یک فرصت فوق العاده تلقی می شود. امیدواریم که واحد تهران جنوب نیز بتواند با کمک مسوولان بودجه خوبی را با توجه به حرکت های مفیدش در راستای حوزه پژوهشی کسب کند.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 781801

وب گردی

وب گردی