«یکشنبه‌های شعر» با امینی، بهمنی، اسماعیلی‌اراضی و طریقی

بنیاد شعر و ادبیات داستانی،برنامه هفتگی جلسات شعر خود را با عنوان «یکشنبه‌های شعر» از فردا و با حضوراسماعیل امینی، محمدعلی بهمنی، ابراهیم اسماعیلی‌اراضی و غلامرضا طریقی پی می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، یکشنبه‌های شعر، عنوان برنامه عصرگاهی یکشنبه‌هاست که عموماً به شکل کارگاهی و مخاطب‌محور از سوی معاونت شعر بنیاد طراحی و اجرا می‌شود.

در این برنامه، ابتدا دکتر اسماعیل امینی، شاعر و مدرس دانشگاه با برگزاری کارگاه «زنگ شعر» به صورت مدون و آکادمیک درباره ماهیت شعر سخن خواهد گفت. زنگ شعر در نخستین یکشنبه هر ماه برگزار خواهد شد.

دومین یکشنبه هر ماه به کارگاه شعرخوانی و نقد شعر استاد محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرا اختصاص دارد. این کارگاه، سال گذشته نیز ماهی دوبار برگزار می‌شد، اما امسال در قالب یکشنبه‌های شعر و به صورت ماهی یک بار برپا می‌شود.

جلسه سوم یکشنبه‌های شعر به موضوع «ادبیات آهنگین» اختصاص دارد. کارشناس این جلسه، ابراهیم اسماعیلی‌اراضی، شاعر و پژوهشگر است که چندی پیش، نشست تخصصی و رونمایی از کتاب «زبان‌شناسی ترانه» را در بنیاد شعر و ادبیات داستانی برگزار کرد.

جلسات یکشنبه چهارم هر ماه، «داستان شعر» نام دارد که غلامرضا طریقی، سردبیر پایگاه نقد شعر، آن را اداره می‌کند. طریقی در این جلسات به آسیب‌شناسی و بررسی خدمت‌ها و خیانت‌های دنیای مجازی به شعر می‌پردازد.

«یکشنبه‌های شعر» هر هفته به جز روزهای تعطیل رسمی کشور از ساعت 16:30 در تالار جلال آل‌احمد بنیاد شعر و ادبیات داستانی واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه اعرابی 5، پلاک 6 طبقه اول برگزار می‌شود.

کد خبر: 781852

وب گردی

وب گردی