بازدید هیات 30 نفره سوریه از دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات

هیاتی 30 نفره از سوریه متشکل از استادان، قاضیان، نمایندگان مجلس، متخصصان و بازرگانان با هدف آشنایی جامعه سوریه با جامعه ایران و یافتن فرصت های همکاری از بخش های مختلف علمی ، آموزشی و تحقیقاتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بازدید کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علی عباسپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در نشستی با هیات سوری ضمن معرفی اجمالی این واحد دانشگاهی گفت: واحد علوم و تحقیقات با 42 هزار دانشجو که عمدتا در مقاطع تحصیلات تکمیلی فعال هستند و نیز آزمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی متعدد آماده همکاری های علمی و تحقیقاتی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سوریه است.

عباسپور با بیان اینکه ایران و سوریه دارای نقاط مشترک بسیاری در زمینه های فرهنگی است و این امر نقطه قوتی برای گسترش تعاملات فرهنگی است، گفت: همکاری علمی ایران و سوریه منجر به پیشرفت های علمی و تامین نیاز های دو کشور خواهد شد.

او با اشاره به این مطلب که در زمینه تبادل استاد و دانشجو آماده همکاری هستیم، گفت: با توجه به ظرفیت های موجود و از طریق دانشجویان تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات ، می توان پروژه های کارشناسی ارشد و دکتری متعدد و کاربردی ، بصورت مشترک تعریف کرد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: با ایستادگی ، مقاومت و ایثاری که مردم سوریه در مقابل تهاجم تروریست ها و حمله های بیگانه نشان داده اند به زودی به فرجام خوبی خواهند رسید و شرایط بسیار مناسب برای همه نوع همکاری ها به خصوص همکاری های علمی محقق خواهد شد.

او افزود: مقام معظم رهبری فرمودند" اقتدار کشورهای اسلامی در گرو پیشرفت های علمی، اقتصادی و فرهنگی است." قدرت کشورهای اسلامی نیز در گرو قدرت دیگر کشورهای اسلامی است و همکاری ایران و سوریه می تواند در امنیت و قدرت هر دو کشور موثر باشد. این همکاری های متقابل اقتدار ملی ایران و سوریه را بیش از پیش ارتقا خواهد داد.

محمدرضا حاجیان مسئول پروژه توسعه روابط اجتماعی بین ایران و سوریه درباره سفر هیات سوری به ایران گفت: این بازدید های علمی علاوه بر اثرگذاری بر روابط رسمی بین دو کشور ، توسعه همکاری های اجتماعی بین جامعه ایران و سوریه را نیز بیش از پیش فراهم می کند. برهمین اساس در این هیات سی نفره نخبگانی با تخصص های گوناگون از اقشار مختلف جامعه و نقاط جغرافیایی مختلف و نیز ادیان و مذاهب گوناگون حضور دارند.

حاجیان در رابطه با بازدید این هیات از ایران ، گفت: این هیات سوری در بدو ورود از بهشت زهرا(س)، مرقد امام (ره)، اماکن مقدس مشهد و دانشگاه هایی در تهران بازدید داشته است.

مسئول پروژه توسعه روابط اجتماعی بین ایران و روسیه به ضعف فعالیت رسانه ای ایران در خارج از کشوراشاره کرد و گفت: شناخت ایران در خارج از کشور بسیار ضعیف و غلط است. دشمنان ما رسانه های قوی دارند و پیوسته به تخریب ایران می پردازند. اکثر مردم وقتی برای اولین بار به ایران سفر می کنند دچار شگفتی می شوند زیرا آنچه مشاهده می کنند با تصوراتی که داشته اند مغایرت دارد.

حاجیان در پایان افزود: امیدواریم همکاری های علمی بین دو کشور گسترش پیدا کند زیرا ما آمادگی های خوبی برای تبادل استاد و دانشجو وگسترش همکاری های اقتصادی داریم. امیدواریم پس از حل بحران سوریه این همکاری ها بصورت عملی گسترش پیدا کند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 781996

وب گردی

وب گردی