برنامه دانشکده ریاضی امیرکبیر برای حضور در عرصه بین المللی

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر جایگاه بین المللی این دانشکده را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: با توجه به پتانسیل ها و توانمندی‌هایی که در دانشگاه امیرکبیر وجود دارد دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر این دانشگاه در آینده نزدیک جز 100 دانشگاه برتر دنیا قرار می گیرید.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی محدث خراسانی در افتتاحیه طرح توسعه بخشی از فضای کاربری دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این مطلب افزود: بدون شک یک دانشگاه خوب دانشگاهی است که چشم‌انداز روشن و برنامه راهبردی مناسبی برای رسیدن به چشم انداز دارد. از سوی دیگر مدیرانی دارد که قادر باشند این مسیر را طی برای تحقق اهداف بلند مدت طی کنند.خوشبختانه در شرایط فعلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر این ویژگی ها را دارا است و چشم انداز روشنی در پیش دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه اینکه عملکرد 4 سال گذشته دانشگاه امیرکبیر بیانگر این است که که ما می توانیم به اهداف بلند دست یابیم تصریح کرد: برای رسیدن به هدف نیاز به مشارکت آحاد دانشگاه، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه است.

رییس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر گفت: این دانشکده سعی کرده در چارچوب برنامه های دانشگاه حرکت کند، بطوریکه یکی از اهداف دانشگاه رسیدن به موقعیتی در بین 100 دانشگاه برتر بر اساس رنکینگ های مختلف در برنامه 10 ساله است.

محدث خراسانی خاطر نشان کرد: بر طبق رنکینیگ یو اس نیوز در سال 2015 دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر در علوم کامپیوتر رتبه 79 و درریاضیات رتبه 71 را کسب کرد. بر اساس همین رنکینگ در سال 2017 علوم کامیپوتر این دانشگاه رتبه 85 و ریاضیات 93 را از آن خود نمود، بطوریکه در این زمان دانشگاه تهران وارد رنکینگ شده و رتبه 120 را داشت. همچنین دانشگاه شریف رتبه 158 و علم و صنعت 189 از آن خود نمود.

رییس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر با اشاره به رنکینگ شانگ‌های که دانشگاه صنعتی امیرکبیر قصد دارد جز 100 دانشگاه برتر ان شود، عنوان کرد: در سال 2014 در رشته علوم کامپیوتر رتبه 151 تا 200،‌ سال 2015 در همین رشته جایگاه101 و در ریاضی 151-200 را از آن خود کردیم.

دکتر خراسانی ادامه داد: این رتبه ها نشان می دهد که ما در زمینه کامپیوتر و علوم ریاضی در چارچوب اهداف گام های متناسبی برداشته ایم تا به چشم انداز برنامه 10 ساله دانشگاه دست بیابیم.
محدث خراسانی با بیان اینکه یکی از اهداف دانشکده علوم کامپیوتر و ریاضی دانشگاه امیرکبیر جهانی شدن و مشهور شدن در بین محققان دنیا است، گفت: این دانشکده از مهر ماه سال گذشته تا سه هفته گذشته 6 کنفرانس و ورک شاپ بین المللیبرگزار کرده است؛ 14 محقق و استاد سرشناس بین المللی مدعو بودند.

وی با بیان اینکه در زمینه جهانی شدن دین خود را به دانشگاه و برنامه ها ادا کرده ایم، اظهار کرد: بهترین و باتجربه ترین اساتید دانشگاه امیرکبیر در زمینه دروس سرویس فعال هستند و این بار سنگینی برای دست یابی به اهداف بلند دانشگاه است.
به گفته رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خوشبختانه نیمی از اساتید ما جوان هستند و این نشان می دهد که آینده بهتری نسبت به شرایط فعلی خواهیم داشت. بنابراین با کمک اعضای دانشکده بوده چون به صورت تیم کار کرده ایم.

طرح توسعه بخشی از فضای کاربری دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر با حضور رئیس دانشگاه افتتاح شد.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 782001

وب گردی

وب گردی