برگزاری همایش «تحول در زندگی، کسب و کار و کارآفرینی» در سما لاهیجان

آموزشکده فنی و حرفه ای سما لاهیجان به منظور اهمیت کار و اشتغال در جامعه و تشویق دانشجویان به امر کارآفرینی تولید محور اقدام به برگزاری همایشی با عنوان «تحول در زندگی، کسب و کار و کارآفرینی» نمود.

به گزارش ایسکانیوز، در این همایش که با حضور گسترده دانشجویان و کارکنان برگزار شد، دکتر مجید میرباقری از بنیانگذاران nlp در ایران در سخنانی پیرامون کار و اشتغال تولید محور به بیان سخن پرداخت. وی در ادامه سخنانش به طور مفصل به نقش و قدرت ذهن و خلاقیت در پرورش کارآفرینی هر فرد پرداخت و جوانان و دانشجویان را به سمت خلاقیت و استفاده از قدرت مثبت اندیشی در کسب موفقیت ها من الجمله کسب و کار موفق دعوت کرد.

وی با ذکر اینکه دومین بار است که قدم به شهرستان لاهیجان می گذارم افزود : «افتخار می کنم پا در خطه ای گذاشتم که بزرگانی در عرصه علم به ایران و جهان تقدیم کرده است» .

وی با ادای احترام به دکتر محمد علی مجتهدی دانشمند شهیر لاهیجانی و ذکر اینکه وی از شاگردان این استاد برجسته در دبیرستان البرز تهران بودند ،افزودند : «ایشان بنیانگذار دانشگاه صنعتی شریف بودند و فارغ التحصیلان این دانشگاه حجم بسیار زیادی از نخبگان علمی ،سیاسی و فرهنگی کشور را تشکیل داده اند و من در هنگامی که دانش آموز این استاد فرزانه در دبیرستان البرز بودم به این استاد گرامی قول دادم که هنر خود را خرج این مرز و بوم کنم و اکنون آمده ام تا به قول خود به این استاد گرامی و در جمع همشریان این بزرگوار عمل کنم».

در ادامه ایشان به تشریح علم NLP پرداختند و از راهکار های مواجهه با مشکلات و چالش های زندگی ، پایان دادن به ناکامی های گذشته ، بهره مندی از فرصت های طلایی زندگی و تحول در تمامی ابعاد زندگی سخن گفتند .وی NLP را مخفف عبارت برنامه ربزی عصبی کلامی (Nero Linguistic Programming) دانسته و آن را یک تکنولوژی مبتنی بر رفتاری آدمی ذکر نموده که می تواند شامل تکنیکها، روشها و اصول راهنما در مورد زندگی واقعی افراد باشد.

وی در ادامه ذکر نمود:« این تکنیک به جستجوی کارکردهای داخلی ذهن انسان می پردازد؛ به اینکه چگونه فکر می کنیم ، چگونه تمایلات و اهداف خود را محقق می سازیم و چگونه به خود انگیزه می دهیم و به تجربیات خود معنی می بخشیم.»

وی در ادامه با اشاره به ارتباط این تکنیک با کارآفرینی افزود:« اگر انسان توانایی فکری خود و چگونگی استفاده موثر و مثبت از آن را بشناسد می تواند فرصتهای ایجاد شده را به خوبی شناسایی نموده و آن ها را تبدیل یه یک موقعیت شغلی نماید».

دکتر افشین رحیمی کارآفرین برتر کشور و مدیر عامل شرکت نیوساد سخنران دیگر مراسم بود، و نیز در سخنانش به نقش و جایگاه کارآفرینی در ایران و جهان پرداخت و جایگاه کسب و کار را در ایران مناسب ندانست.

این کارآفرین برتر کشور ابتدا به تعریف کار و اشتغال پرداخت و عنوان کرد :«با توجه به اینکه جهان به شدت در حال صنعتی شدن است و بخش خصوصی حرف اول را می زند و مبنای کار خصوصی که بر مشتری مداری استوار است، پس باید دارای فکر برتر بود و با شناخت اوضاع محیطی به اشتغال پایدار اندیشید و افراد موفقی در جامعه بود».

در ابتدای همایش مهندس آقامحمدی رئیس آموزشکده سما لاهیجان برای دقایقی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن عرض خیرمقدم به حضار و میهمانان مدعو، اظهار کرد :« از برگزاری این همایش دنبال دو هدف اصلی هستیم که عبارتند از، آموزش دانشجویان به عنوان تکنسین های آماده به کار و همچنین آموزش با رویکرد کار آفرینی و تولید اشتغال، که امیدواریم بتوانیم به اهدافی که در ذهن داریم دست یابیم و با کار و تلاش صادقانه در تحقق این اهداف مهم سربلند باشیم».

کد خبر: 782054

وب گردی

وب گردی