یک کارشناس مسائل اقتصادی: جذب سرمایه گذاری خارجی باید منجر به ایجاد اشتغال شود

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری دغدغه همه کشورها است، گفت: این سرمایه گذاری ها منجر به ایجاد اشتغال می شود و کشورها سعی می کنند مزایای نسبی خود را پیدا و سرمایه گذاران را به سمت آن جذب کنند.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمدحسین برخوردار با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری دغدغه همه کشورها است، گفت: این سرمایه گذاری ها منجر به ایجاد اشتغال می شود. در همین راستا کشورها سعی می کنند مزایای نسبی خودشان را پیدا کنند و سرمایه گذارها را به سمت آن رشته جذب کنند.

وی به ایران اشاره کرد و ادامه داد: ایران به دلیل تک محصولی بودن یعنی تکیه بر نفت، بیشتر سرمایه گذاری ها به آن سمت جذب شده است در حالی که زیر مجموعه زنجیره صنعت نفت تکمیل نشده تا مزیت نسبی برای کشور به وجود بیاورد. بنابراین نتوانسته ایم مسئله اشتغال زایی را به وسیله صنعت نفت اصلاح کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح داشت: با وجود پتانسیل های مناسبی که در صنعت نفت داریم، در جذب سرمایه گذاری نتوانسته ایم به خوبی سرمایه گذار جذب کنیم. البته از قبل از انقلاب ذهنیت مردم ایران نسبت به سرمایه گذاری منفی بوده زیرا نمایندگان کشورهای خارجی برای منافع کشورهای دیگر می جنگیدند و برای ایران نفعی در نظر نمی گرفتند و تنها محصول نهایی با برند خارجی عرضه می شده است.

وی اضافه کرد: امروز نیز خیلی خوشحال هستیم که مثلا سرمایه گذار خارجی جذب کرده ایم در حالی که عملا داریم محصولات تولید شده وارد می کنیم یعنی به همان شکلی که قبل از انقلاب وجود داشته است و این سرمایه گذاری خارجی محسوب نمی شود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 782058

وب گردی

وب گردی