توزیع پوستر جشنواره آواها و نواهای رضوی در سطح کشور

مسئول نمایندگی بنیاد امام رضا(ع)در تهران از توزیع گسترده پوستر دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران، مسئول نمایندگی بنیاد امام رضا(ع)در تهران از توزیع گسترده پوستر دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی در سطح کشور خبر داد.
محمدحسین اسماعیلی در این باره گفت : با ورود به فاز اجرایی دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی و در گام اول به منظور انجام امور اطلاع رسانی و تبلیغات، پوستر های این جشنواره در سطح گسترده در سراسر کشور، ادارات، دانشگاه ها، نهادها و سازمان های مرتبط و مراکز تحت پوشش توزیع گردید .
وی تاکید کرد: هنرمندان و فعالان حوزه موسیقی و پدیدآورندگان آثارهنری در زمینه فرهنگ رضوی از مخاطبان اصلی این جشنواره خواهند بود که امیدواریم با هم افزایی و حضور فعالانه خود در برگزاری هرچه بهتر و مطلوب تر این رویداد هنری،بیش از پیش در گسترش و تعمیق هنر آواییِ معناگرا با موضوع امام رضا علیه السلام مؤثر باشند .
اسماعیلی خاطر نشان کرد: این رویداد هنری که برگزاری آن همزمان با میلاد باسعادت عالم آل محمد (ص) حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت خواهد بود ، در سه بخش رقابتی، غیر رقابتی و ویژه برگزار می‌گردد.
وی افزود: در بخش رقابتی شاخه های آواهای رضوی (کرال و آکاپلا) شامل همخوانی در مدح و منقبت امام رضا (ع)، نواهای رضوی (نواهای ردیف دستگاهی شامل اجرای گروهی نواهای ردیف دستگاهی و نواهای پاپ شامل تولیدات هنرمندان در حوزه نواهای آیینی و نماهنگ شامل تولیدات هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی در قالب نماهنگ حضور می یابند.
این مقام مسئول در ادامه گفت: بخش غیررقابتی نیز در شاخه های آواها و نواهای بومی مناطق مختلف ایران و مرور آثار تولید شده برگزار می شود به طوری که در بخش مرور آثار دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی در حوزه آواها و نواهای رضوی توسط هیئت داوران جشنواره مورد ارزیابی قرار می گیرد و از هنرمندان برجسته ای که در این زمینه تولیدات هنری فاخر و ماندگاری داشته باشند تجلیل خواهد شد.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران همچنین درباره بخش ویژه جشنواره گفت: بخش ویژه دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی به تولید آثاری اختصاص دارد که محتوا و مضمون آنها حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه های رضوی، اهل بیت و قران کریم است.
قابل ذکر است ،علاقمندان شرکت در دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی حداکثر تا یکم تیر ماه فرصت خواهند داشت تا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.tehran.shamstoos.ir به صورت الکترونیکی ثبت نام و یا آثار خود را به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

دریافت : پریسا مستقل / انتشار : سلیمی

503500

کد خبر: 782086

وب گردی

وب گردی