گامی دیگر در تحقق دانشگاه کارآفرین با راه اندازی خط تولید ماشین کاری

جهان بخشی، دکتر عباس جهان بخشی رییس دانشگاه آزاد تاکستان گفت: مرکز تحقیقات مکانیک این دانشگاه زمینه حرفه آموزی، کارآموزی و کار آفرینی را برای دانشجویان فراهم می کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ جهان بخشی افزود: به منظور درآمدزایی از ظرفیت های قابل توجه کارگاههای مکانیک دراین واحد، با قراردادهایی که مرکز تحقیقات مکانیک از سوی یکی از شرکت های دانش بنیان با کارخانجات منعقد کرده است، خط تولید قطعات صنعتی فعال شده است.

وی تصریح کرد: در پی عقد این قراردادها از دستگاه های تراشکاری، فرزکاری و CNC موجود در کارگاه ها که فقط مصارف آموزشی داشته اند، برای تولید قطعات صنعتی بهره گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در فاز نخست اجرای این طرح،زمینه اشتغال 7 تراشکار، فرزکار، برشکار و طراح صنعتی و با پیش بینی درآمد سالانه 6/3 میلیارد ریال فراهم شده است که پیش بینی می شود به تعداد 20 نفر و درآمد 6 میلیارد ریال برسد.

جهان بخشی با اشاره به مزایای انجام این پروژه ها گفت: اشتغال زایی و به کارگیری بخشی از فضای سوله ها و سرمایه های راکد دانشگاه در راستای رفع نیاز های صنعت، انجام مهندسی معکوس و تولید قطعات خاص مهندسی با توجه به ظرفیت اعضای هیات علمی مجرب از جمله مزایای این طرح می باشد.

وی اضافه کرد: با جلب اعتماد صنعت به طور یقین می توان زمینه حضور فعال تر شدن دانشگاه را مهیا کرد.

دکتر عباس جهان بخشی به اهمیت مراکز تحقیقات و مرکز رشد به عنوان پیوند دهنده سه عنصر دانشگاه، صنعت و دولت اشاره کرد و گفت: با افتتاح این خط تولید از این پس دانشجویان رشته مکانیک ضمن تحصیل به عنوان کارآموز از نزدیک با فرآیند ساخت و تولید قطعات صنعتی و طراحی آنها بیشتر آشنا خواهند شد و درآمد کسب شده هم برابر مقررات دانشگاه در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی و پژوهشی و خدمات دانشگاه صرف شود.

جهان بخشی، تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دانست و افزود: تولید ثروت از دانش در گرو تعامل موثر دانشگاه، صنعت و دولت است.

وی یکی از مهم ترین زیرساخت های اقتصاد مقاومتی در کشور را ایجاد ارتباط موثر بین بخش صنعت و دانشگاه دانست و گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی سرلوحه و محور برنامه‌های این دانشگاه قرار دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان یادآور شد: رسالت این دانشگاه ایجاد ارتباط هدفمند با بخش صنعت و کمک به شرکت های دانش بنیان برای تبدیل ایده به محصول و ثروت است.

کد خبر: 782167

وب گردی

وب گردی