مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از طرح های پژوهشی حمایت می کنند/ دانشجویان با آموزش های بنیادی به طرح های پژوهشی جدید می رسند

دارنده مقام نقره نشان ویژه امام خمینی پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد؛ دانشجویان امروز نیاز به آموزش های بنیادی و مفهومی دارند تا بتوانند طرح های جدید پژوهشی ارائه کنند.

دکتر توفیق اللهویرنلو، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و دارنده نشان نقره امام خمینی (ره) جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز درباره علت کسب این نشان گفت: فعالیت های پژوهشی، چاپ مقالات در مجلات معتبر بین المللی، تالیف کتاب، طرح های پژوهشی و فعالیت های فرهنگی در حوزه نشر مطالب علمی علت های کسب نشان نقره جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بود.

او ادامه داد: بنده تاکنون دبیرعلمی سه کنفرانس بین المللی بوده ام، در مجلاتی مانند ISI به صورت دائم و در نقش اعضای تحریریه فعالیت می کنم. همچنین سردبیر سه مجله بین المللی نیز هستم. بنده تاکنون 185 مقاله درمجلات بین المللی به چاپ رسانده ام و 9 کتاب تالیف کردم.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات درباره برگزاری جشنواره فرهیختگان گفت: پژوهشگران نیاز به تشویق دارند. پژوهشگران می خواهند که جامعه علمی از کارکردها و فعالیت های آنها با خبر شوند که برگزاری چنین جشنواره هایی به این موضوع کمک می کند. حمایت و ارزش گذاری از پژوهشگران و مقوله پژوهش در این مراسم صورت می گیرد. این حمایت ها باید بیشتر شود تا تحقیقات در کشور پیشرفت کند.

الهویرنلو افزود: دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان آن از جمله رئیس واحد علوم و تحقیقات و معاون پژوهش و فناوری به خوبی از پژوهشگران حمایت می کنند که این موضوع جای قدردانی دارد.

دارنده نشان نقره جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان باید آموزش و پژوهش های خود را به صورت بنیادی درک کنند تا بتوانند طرح های جدید ارائه کنند. متاسفانه در حال حاضر آموزش بنیادی بسیار کم است. زمانی که تحقیقات بنیادی صورت گیرد و براساس مفاهیم و اصول هر علمی انجام شود، بینش دانشجویان نسبت به آن علم فراتر می رود و تحقیقاتی را در پی می آورد که بنیان درستی دارد.

خبرنگار: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 782171

وب گردی

وب گردی