کدام انیمیشن ها در جشنواره ای از کرواسی نمایش داده می شوند؟

پنچ فیلم انیمیشن از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در جشنواره انیمیشن VAFI کرواسی به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، هشتمین دوره جشنواره فیلم انیمیشن کودک و نوجوان VAFI از روز سه‌شنبه 9 خرداد 96 در کشور کرواسی آغاز بکار می‌کند و فیلم‌های انیمیشن سوزنبان (مهدی خرمیان)، درخت پرتقالی (امیرهوشنگ معین)، صفحه خالی (سیاوش خدایی)، پروانگی (علی عزیزی) و شایعه (لیلا نوروزی) که در این «مرکز» تولید شده‌اند، در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره روی پرده می‌روند.

جشنواره انیمیشن VAFI در شهر «واراژدین» کرواسی برگزار می‌شود و امسال کارگردانان 102 فیلم انیمیشن از 69 کشور دنیا در 9 بخش به رقابت با هم می‌پردازند. مراسم پایانی این جشنواره نیز عصر 14 خرداد برگزار خواهد شد.

خلاصه موضوع پنج فیلم انیمیشن ایرانی بخش مسابقه جشنواره VAFI کرواسی به این شرح است:

سوزنبان

«سوزنبان» به کارگردانی مهدی خرمیان درباره‌ی سوزنبان پیری است که سال‌ها به انتظار زنی در یک ایستگاه نشسته است تا اینکه متوجه می‌شود این زن در تخیل اوست. این انیمیشن هشت دقیقه‌ای در ژانر ملودرام جای می‌گیرد.

درخت پرتقالی

«درخت پرتقالی» ساخته امیرهوشنگ معین انیمیشنی دو بُعدی دیجیتال درباره‌ی دختر بچه‌ای است که درون پرتقال زندگی کرده و برای احیای درخت، به شهری بالای ابرها سفر می‌کند. این انیمیشن هفت دقیقه‌ای سیال و سورئال است و فضایی شاعرانه دارد.

صفحه خالی

«صفحه خالی» به کارگردانی سیاوش خدایی داستان نویسنده‌ای است که با خرید ماشین تایپ قصد نوشتن دارد، اما از آنجایی که نمی‌تواند مطلبی بنویسد، دو شخصیت خلق می‌کند که برای نوشتن از آنها کمک بگیرد؛ اما این شخصیت‌ها هم اجازه نوشتن به او نمی‌دهند.

پروانگی

«پروانگی» ساخته علی عزیزی با موضوع محوری اهمیت خانواده، داستان زندگی پدر و دختری را روایت می‌کند که شیفته‌ پروانه‌ها هستند. پدر ماده‌ای در اختیار دارد که با لمس آن، ماده وارد بدنش شده و از این طریق حس پروانگی را تجربه می‌کند، اما مصرف این ماده تاثیر نامطلوبی بر رابطه‌ وی با دخترش می‌گذارد.

شایعه

«شایعه» به کارگردانی لیلا نوروزی به روایت داستان زنی می‌پردازد که با دیدن صحنه‌ای دچار سوءتفاهم شده و شایعه‎ای را به وجود می‌آورد که این شایعه رفته‌رفته تبدیل به یک هیولا می‌شود و کل جهان را در برمی‎گیرد!
دریافت: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500

کد خبر: 782202

وب گردی

وب گردی