چطور باید در سینما به پدیده‌ای مثل جنگ بپردازیم که مخاطب آن را پس نزند ؟

گریمور فیلم «قلب سفید قاصدک ها» معتقد است: درباره جنگ فیلم‌های بسیاری در سینمای ایران ساخته شده است اما به نظرم امروز نباید چیزهای پیش پا افتاده را نشان دهیم، اتفاقاتی که بارها و بارها در فیلم‌های مختلف تکرار شده است.

به گزارش ایسکانیوز، فیلم «قلب سفید قاصدک ها» به کارگردانی افشین محمودی از 20 اردیبهشت روی پرده رفته است. داستان این فیلم درباره زمان آغاز جنگ تحمیلی است و با زندگی دختری همراه می شویم که در هنگام فوت کردن کیک تولد بمب بر سرش می‌بارد و پدر و مادر را از دست می‌دهد. او قلندر وار سر می‌تراشد و هویت عوض می‌کند اما تحمل مسایل جنگ زدگی از او زن دیگری می سازد.

طراح چهره پردازی و گریمورفیلم سینمایی«قلب سفید قاصدک ها» مردم را به دیدن این فیلم دعوت می کند و معتقد است که حالشان با دیدن فیلم دگرگون می شود.

محسن دارسنج درباره تاثیر فضای جنگی فیلم روی طراحی گریم شخصیت ها به ایسکانیوز، گفت: برخی از شخصیت‌های فیلم جنگ زده بودند و به هر حال پدیده هایی مثل جنگ یا مهاجرت بر شرایط ظاهری افراد تاثیر می‌گذارد. این تغییرات مشهود است و می توان تفاوت آنها را تشخیص داد و زمانی‌که با مردم جنگ زده جنوب کشورمان رو به رو می‌شویم می‌توانیم این تفاوت را در چهره آنان ببینیم بنابراین حتما این اتفاق که در ابتدای قصه می‌افتد روی گریم‌های فیلم تاثیر گذاشت.

وی درباره همکاری‌اش با «قلب سفید قاصدک‌ها» توضیح داد: گریم همیشه برایم جذاب است و برای آنکه از کارم لذت ببرم حتما نباید در فیلم‌های سخت کار کنم. دلیل حضورم در این فیلم بیشتر، علی روئین تن، تهیه کننده فیلم است. او جزو معدود کسانی است که هر بار مرا دعوت به همکاری کند به او جواب منفی نمی دهم زیرا کارش را بلد است و سینما را می‌شناسد. البته همکاری ما در «قلب سفید قاصدک ها» نخستین همکاریمان بود اما بعد از این فیلم که حدودا چهار، پنج سال پیش ساخته شد دو همکاری دیگر هم داشتیم.

دارسنج در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه امروز چطور باید در سینما به پدیده‌ای مثل جنگ بپردازیم که مخاطب آن را پس نزند و با آن ارتباط برقرار کند؟ پاسخ داد: درباره جنگ فیلم‌های بسیاری در سینمای ایران ساخته شده است اما به نظرم امروز نباید چیزهای پیش پا افتاده را نشان دهیم، اتفاقاتی که بارها و بارها در فیلم‌های مختلف تکرار شده است. البته دو، سه سالی است که در فیلم‌هایی که به جنگ می‌پردازند موضوعات فردی را مد نظر قرار می‌دهند که این اتفاق درست و خوبی است، شیوه‌ای که در «قلب سفید قاصدک‌ها» تاثیرگذاربوده است.
وی همچنین گفت: فیلم«قلب سفید قاصدک‌ها» حال مردم را عوض می‌کند. یعنی اگر می‌خواهید با روحیه شما بازی شود، احساساتتان تحریک شود و حال و هوایتان طور دیگری شود حتما به تماشای این فیلم بنشینید زیرا خودم وقتی فیلم را دیدم حالم عوض شد و صحنه‌هایی از فیلم بود که مرا در خودش و در زمان جنگ فرو برد.

به گزارش ایسکانیوز، ماه چهره خلیلی، حبیب بختیاری، کاظم روزی طلب، آزاده شمس، علی نکته سنج، آرسام تهران چی، نفیسه قدرتی، سمیرا زندگانی، سحر مرادی، بهارک همراه، حسین اسماعیلی، مهدی شاه محمدی، امیر معراج، کیاترش عباسی، نیما سمساری، جلیل ملک زاده، نیما داوودی و مهشید خاکی در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

عوامل دیگر عبارتند از: افشین محمودی (نویسنده و کارگردان)، علی روئین تن (تهیه کننده)، حسین زندباف(تدوین)، مصطفی کشفی(فیلمبردار)، اصغر آبگون (صدابردار و صداگذار)، محمد فرشته نژاد (موسیقی)، محسن دارسنج (طراح چهره پردازی)، حسین اسماعیلی (مدیر تولید)، سمیرا مهندسان (طراح لباس)، کوروش امانی (طراح صحنه)، سپیده حیدرآبادی (مشاور رسانه‌ای) و ...

خبرنگار: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500

کد خبر: 782216

وب گردی

وب گردی