به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر ویژه برنامه هایی  در واحد تهران مرکزی برگزار شد

به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و با همکاری و مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران سخنرانی به مناسبت سالروز آزاد سازی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین توکلی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز آزاد سازی خرمشهر و دستاوردهای اعجاب انگیز آن، یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس در سال 1361 را گرامی داشتتند .

وی اذعان داشت: علیرغم پیروزی افتخار آفرین این عملیات ،باید از نگاه دیگری به این واقعیت نگریست تا نسبت به تلاش ها و ایثارگری هایی که به جهت حفظ و حراست این نظام مقدس صورت گرفته است ، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم . ایشان با ارائه آماری از تعداد شهدا و مجروحان، تعدادی از فرماندهان این عملیات را نام برد . وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری جهاد را برسه نوع جهاد اصغر ( جهاد در میدان نبرد با دشمن ) ،جهاد اکبر(جهاد با نفس اماره )و جهاد کبیر یعنی ایستادگی ، مقاومت و پیروی نکردن از کفار و مشرکین دانست. ایشان در انتهای سخنان خود کلام مقام معظم رهبری را بیان نمود که فرمود: « خرمشهر ها در پیش است ، البته نه در میدان جنگ نظامی ، بلکه در میدانی که ویرانی های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی به دنبال دارد ، اما از جنگ نظامی سخت تراست .

شایان ذکر است در این راستا به همت اداره دانشجویی و فرهنگی دانشکده های واحد تهران مرکزی به مناسبت فتح خرمشهر نمایشگاه عکس، کتاب و پوستر از عملیات بیت المقدس ، پخش سرود و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس با حضور استادان ، کارکنان و دانشجویان برگزار شد .

کد خبر: 782217

وب گردی

وب گردی