اظهار نظر رومن پولانسکی درباره خطری که ممکن است سینما را تهدید کند

«رومن پولانسکی» در نشست خبری آخرین ساخته‌اش در جشنواره کن گفت که «خطری سینما را تهدید نمی‌کند.»

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، این کارگردان 83 ساله در پاسخ به این پرسش که آیا تمایل مردم به تماشای فیلم در سینماها و حتی جشنواره کن با رشد سرویس‌های VOD (ارائه ویدئو بر اساس درخواست مشتری) چون نتفلیکس، کاهش می‌یابد یا خیر؟ گفت: فکر نمی‌کنم خطری سینما را تهدید کند، چرا که فکر می‌کنم مردم تنها برای کیفیت صدا و تصویر و صندلی‌های راحت‌تر به سینما نمی‌روند بلکه هدف اصلی آن‌ها شرکت در تجربه تماشای فیلم در کنار سایر تماشاگران است.

او ادامه داد:این همواره در طول تاریخ بشریت صادق بوده است و مردم چه در یک آمفی‌تئاتر یونانی و یا در یک سیرک رومی، دوست دارند چیزها را در کنار یکدیگر به عنوان تماشاچی تجربه کنند. این تجربه کاملا متفاوتی است که به عنوان مثال فیلمی کمدی را در خانه و به تنهایی تماشا کنید و یا با دیگران در سینما.

جدیدترین ساخته «رومن پولانسکی» با عنوان «بر اساس یک داستان واقعی» در روز یازدهم جشنواره کن در بخش غیررقابتی جشنواره کن به روی پرده رفت.

در فیلم «براساس یک داستان واقعی» که با اقتباس از رمانی با همین نام نوشته «دلفین دویگان» و با فیلمنامه مشترک از «پولانسکی» و «الیور آسایاس» ساخته شده، «امانوئل سنیه»، بازیگر فرانسوی که پیش از این سابقه همکاری با «پولانسکی» در فیلم «ونوس در پوست خز» را دارد، در کنار «اوا گرین» نقش‌های اصلی را بر عهده دارند.

فیلم «بر اساس داستان واقعی» درباره یک زن رمان‌نویس است که اخیرا یک کتاب بسیار موفق به چاپ رسانده است. وی در مراسم امضای کتابش با زنی مرموز آشنا می‌شود و در حالی که این دو در ابتدا رابطه‌ای دوستانه دارند اما پس از مدتی همه چیز تغییر می‌کند و زندگی زن رمان‌نویس در کنترل این زن تازه وارد قرار می‌گیرد.

کارگردان فیلم‌هایی چون «چاقو در آب»، «تنفر»، «بن‌بست»، «قاتلین بی‌باک خون‌آشام»، «بچه رزماری»، «محله‌ چینی‌ها» و «پیانیست»، در سال 2013 نیز فیلم «ونوس در خز» را به بخش رقابتی کن آورده بود، فیلمی که در نهایت جایزه سزار بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.
دریافت: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500

کد خبر: 782237

وب گردی

وب گردی