افراد دارای فشار خون و دیابتی هم می توانند اعضای بدن خود را اهدا کنند

رئیس واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی و نسوج بیمارستان مسیح دانشوری گفت:افراد دارای فشار خون و دیابت هم می توانند اعضای بدن خود را اهدا کنند البته باید میزان آسیب این بیماری ها بر ارگان های بدن باید مورد بررسی قرار گیرد و تنها به وسیله آزمایش های مشخص بر روی ارگان ها مشخص خواهد شد.

دکتر فرحناز صادق بیگی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره اهدای عضو افراد دارای تتو یا خالکوبی گفت: برخی معتقدند افرادی که دارای تتو هستند نمی توانند اعضای بدن خود را اهدا کنند این عقیده صحیح نیست بلکه به میزان تتو و زمان انجام آن بستگی دارد.

وی ادامه داد: شرح حال فرد اهدا کننده در زمینه تتو و محلی که آن را انجام داده است به طور کامل ثبت می شود .همچنین آزمایش های مخصوصی برای این افراد در نظر گرفته شده است که 2-3 مورد آزمایش قرار می گیرند و اگر جواب آزمایش منفی باشد قابلیت اهدای عضو وجود دارد.

رئیس واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی و نسوج بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به پیوند افراد دیابتی و دارای فشار خون گفت: افراد دارای فشار خون و دیابت هم می توانند اعضای بدن خود را اهدا کنند البته باید میزان آسیب این بیماری ها بر ارگان های بدن باید مورد بررسی قرار گیرد و تنها به وسیله آزمایش های مشخص بر روی ارگان ها مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: بسیاری از بیمارانی که اعضای بدن خود را اهدا کرده اند سابقه فشار خون بالا داشته اند. در حال حاضر بیماری دیابت و فشار خون اکثر جوامع بشری را به خود درگیر کرده است و در این زمینه مانعی برای اهدای عضو این بیماران وجود ندارد.

صادق بیگی بیان کرد: پروسه دریافت پیوند کارت از 3 سال پیش تا کنون دچار تغییراتی شده است در گذشته کارت پیوند اعضا صادر و با پست برای افراد ارسال می شد اما به دلیل شکایت های افراد به دلیل نرسیدن کارت ها در اثر تعویض آدرس و ... با تعداد زیادی کارت برگشتی مواجه می شدیم.

وی افزود: به همین دلیل تدابیری در راستای پروسه دریافت کار در نظر گرفته شد که بر اساس آن کارتی برای فرد ارسال نخواهد شد افرادی که به سایت اهدا مراجعه می کنند پس از پر کردن فرم یک کارت دریافت می کنند که می توانند آن را پرینت بگیرند یا اگر دارای پیوند کارت بانک ملی باشند می توانند با همان پرینت با شماره IN یا کد رهگیری که به افراد داده می شود می توانند به شعب بانک ملی اعلام شده در سایت اهدا مراجعه و پیوند کارت بانک ملی را دریافت کنند.

رئیس واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی و نسوج بیمارستان مسیح دانشوری گفت: پیوند کارت بانک ملی مانند سایر کارت های بانکی است و باید به یک حساب بانکی متصل باشد افرادی که در بانک ملی دارای حساب باشند این کارت به حساب اصلی آن ها متصل خواهد شد و افرادی که دارای حساب بانک ملی نیستند می توانند با حداقل مبلغ در نظر گرفته شده حساب خود را باز کنند تا کارت به آن حساب متصل شود.

وی تاکید کرد: همچنین لازم به ذکر است مراجعان می توانند برای دریافت پیوند کارت بانک ملی پس از مراجعه به بانک به صورت آنی دریافت کنند.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 782284

وب گردی

وب گردی