ششمین دوره ضیافت اندیشه با تلاش مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید انصاریان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در مراسم افتتاحیه ششمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید واحد کرمان گفت: ماه رمضان فرصتی طلایی برای خودسازی و ارتقا معنوی افراد است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، انصاریان گفت: ضعف برنامه ریزی های ما در ماه مبارک رمضان از بین می رود چرا که در این ماه باید از خیلی امور دوری کرد و این برنامه ریز ها تاثیرعمیقی بر شخص و روابط اجتماعی وی دارد.

او با دعوت اساتید به مطالعه کتاب نهج البلاغه گفت: شب های قدر با شهادت امام علی(ع) گره خورده است و این مهم ما را با ولایتمداری پیوند می دهد و این شبها فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با شخصیت این امام بزرگوار است.

انصاریان رمضان را ماه بخشش گناهان و تطهیر قلوب دانست و گفت: فرصت آشتی و آشنایی با خداوند در شب های ماه رمضان و بخصوص شب های قدر را نباید از دست داد ودعاهای مخصوص این ماه مبارک فرصت تغییر دیدگاه های فردی، اجتماعی، اخلاقی و حتی سیاسی ما را فراهم می کند.

او با اشاره به اینکه خیلی از بزرگان احیای شب های ماه رمضان را در برنامه خود داردند، گفت: همه ما باید در استفاده حداکثری از زمان و مدیریت آن در ماه رمضان و قرائت قرآن در این زمان طلایی، نهایت تلاش را داشته باشیم.

انصاریان با بیان این موضوع که دنیا اصالت ندارد با همه وجود به فکر آخرت و قرارگاه نهایی خود باشیم، گفت: در شب قدر همه حسنات با ضریب هزار برابر محاسبه می شوند و این موضوع نباید به راحتی نادیده گرفته شود و از دست برود.

او گفت: فلسفه زندگی انسان ها خودسازی و تقرب به خداوند است و الگوهای ماه رمضان می تواند تمرینی برای یاد آوری این موضوع باشد و اساتید و معلمان بعنوان یک الگو باید در تربیت خانواده و دانشجویان را در این ماه بکوشند.

انصاریان افزود: ششمین دوره طرح ضیافت استادان با همکاری بسیار خوب مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در حال برگزاری است و با توجه حضور اساتید برتر کشور، امیدواریم شاهد استفاده حداکثری استادان از این طرح معنوی باشیم.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 782309

وب گردی

وب گردی