صندوق حمایت از تولیدات پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی بزودی راه اندازی می شود

دکتر مرتضی موسی خانی سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز از پارک علم و فناوری این دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر موسی خانی در حاشیه این بازدید 4 ساعته،گفت: اقدامات همکاران در دانشگاه آزاد اسلامی در راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه قابل ستودنی است.

دکتر موسی خانی افزود: خوشبختانه در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی نیز حمایت های خوبی از پژوهشگران و کارآفرینان در حال انجام است به طوریکه حمایت و جذب نخبگان از سیاست های اصلی مدیریت جدید به شمار می رود که بارها در سخنان رییس هیات موسس و هیات امنا و سرپرست دانشگاه به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه در پارک پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ،ایده ها و نمونه های اولیه خوبی ارائه شده است، بیان کرد: بسیاری از این ایده ها قابلیت تبدیل شدن به کسب و کارهای بزرگ را دارد و علاوه بر تامین نیازهای جامعه می تواند به حفظ سرمایه های انسانی نیز کمک کند.

وی به گفتگوی خود با پژوهشگران مستقر در پارک اشاره کرد و افزود: در این دیدار از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفتیم و برای حل این مشکلات راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدتی نیز ارائه شد. برخی محصولات نیازمند تحلیل های بیشتری است چرا که بعضی از آنها با وجود آنکه ایده های خوبی به شمار می رود اما برای مشتری مطلوبیت مورد انتظار ندارد و مشتری حاضر به پرداخت بهای آن نیست.

دکتر موسی خانی گفت: وظیفه خود می دانیم که ایده ها را مورد حمایت های مالی و فکری مانند مسائل حقوقی، روشهای تجاری سازی ایده و ... قرار دهیم که این کمک ها در حال حاضر از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می شود.

وی در خصوص نحوه حمایت های مالی دانشگاه آزاد اسلامی از ایده های کارآفرینانه، گفت: در حال راه اندازی صندوق حمایت از تولیدات پژوهشگران هستیم که امیدواریم منابع مالی این صندوق توسط واحدهای دانشگاهی تامین شده و بزودی در اختیار صندوق قرار گیرد.

کد خبر: 782338

وب گردی

وب گردی