فلاحت پیشه: تقسیم آرای مردم به «حلال و حرام» به ضرر دین و سیاست است

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفت: تقسیم آرای مردم به حلال و حرام هم به ضرر دین و هم به ضرر سیاست است؛ همه آرا مردم باید در کیسه نظام ریخته بشود و تمام توان چانه زنی دولت در خارج و تمام توسعه آن در داخل باید تقویت شود. ما باید بپذیریم انتخابات برنده و بازنده دارد و هر دو جناح نتیجه را بپذیرند.

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص وضعیت فعلی و آینده اصولگرایان بیان کرد: اصولگرایان بعد از انتخابات ریاست جمهوری چند گروه شدند؛ یک گروه امور روزمره خودشان را در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و ... را ادامه می دهند و گروه دیگر نیز کماکان موضوع انتخابات و زنده نگه داشتن رای شان را مطرح می کنند. واقعیتی که وجود دارد این است که در نهایت تا حدود یکی دو ماه آینده، نتیجه پیش آمده در انتخابات را خواهند پذیرفت و یک شرایط عملیاتی را برای خودشان تعریف می کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی مجلس، اصولگرایان یک اکثریت نسبی را دارند، اما به طور طبیعی بخشی از نمایندگان مجلس به خاطر مسائل کاری روزمره و حوزه انتخابی شان، خود را در حیطه اصولگرایان قرار نمی دهند. به همین علت یک مقدار فضای رقابتی تعدیل شده است و مجلس یک حالت توازنی و توافقی را به خودش گرفته است.

فلاحت پیشه با بیان این که اصولگرایان باید یک سامان اقلیتی را برای خودشان تعریف کنند ادامه داد: زیرا در این صورت و با نظامند شدن وارد فضای نقدهای سازنده می شوند و این امید را دارند که روزی به قدرت بازگردند؛ از آنجایی که گرایش های مردم ایران در حوزه های سیاسی، اقتصادی و ... در نوسان بوده گرایشی برای همیشه در کشور حاکم نخواهد ماند.

این نمانیده مجلس اضافه کرد: موفقیت جریان های سیاسی منوط به این است که در فضای نقدهای سازنده عمل کنند و برای مردم ایران مهم است که این نقد سازنده است یا خیر؟ اعتقاد و توصیه بنده به اصولگرایان این است که اگر وارد فضای نقد می شوند این نقد را در قالب سازنده دنبال کنند و وارد فضای تخریب نشوند زیرا در این صورت اقلیت مستقر و قوی را شکل می دهند.

وی با اشاره به مسئله نقد دولت بیان کرد: نقد باید مدیریتی و نه به صورت انتخاباتی باشد. در حال حاضر، چیزی که مهم است اداره و مدیریت مملکت است. ما تا زمان انتخابات مجلس حدود 3 سال فاصله داریم، لذا در شرایط کنونی در کشور باید فضای مدیریتی شکل بگیرد.

فلاحت پیشه افزود: مردم مشکلات خودشان را دارند، این مشکلات تا حدی به حضور اصولگرایان و تا حدی دیگر به رفتار دولت بستگی دارد. اگر دولت به شعارهای خود در حوزه اقتصادی عمل کند و عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشد، مجال کمتری برای حضور اصولگرایان فراهم می شود. اما اگر دولت در این زمینه ضعیف عمل کند حتما اصولگرایان و گفتمان اصولگرایان از شیوع و سرایت بیشتری در جامعه برخوردار می شود.

فلاحت پیشه ضمن اشاره به این موضوع که فضای انتخابات و رقابت ها تا زمانی که بحث اقتصادی بود به صورت برابر پیش می رفت خاطر نشان کرد: در هفته آخر، جریان وابسته به دولت بحث های آزادی سیاسی و آزادی اجتماعی را مطرح کرد یعنی جایی که حوزه حرفه ای جریان اصلاح طلبی است، درنتیجه توانست در آن فضا حدود 7تا 8 میلیون رای جذب کند و پیروز انتخابات شود.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: اما واقعیت ماجرا این است که هنوز در کشور مسائل و مشکلات اقتصادی وجود دارد و دولت هم باید بداند جریان اصولگرایی، حتما در حوزه اقتصادی نوعی صبر و انتظار را ایجاد کرده است. اگر دولت در حوزه اشتغالزایی خوب عمل کند طبیعی است جریان اصولگرایی مجال کمتری را برای حضور خواهد داشت، اما اگر ضعف های دولت عیان تر شود اصولگرایان می توانند برای انتخابات مجلس یارگیری بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص برخی واکنش ها نسبت به آرای مردم و تقسیم رای آن ها به حلال و حرام بیان کرد: تقسیم آرای مردم به حلال و حرام هم به ضرر دین و هم به ضرر سیاست است؛ درانتخابات اخیر، حضوری که مردم داشتند حضور گسترده ای بود. همه آرا مردم باید در کیسه نظام ریخته بشود و تمام توان چانه زنی دولت در خارج و تمام توسعه آن در داخل باید تقویت شود. ما باید بپذیریم انتخابات برنده و بازنده دارد و هر دو جناح نتیجه را بپذیرند.

گفتگو از شایان دنیادیده/ انتشار: فاطمه سرلک

کد خبر: 782540

وب گردی

وب گردی