رگولاتوری صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت را ضابطه مند می کند

معاون امورپستی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تلاش این سازمان برای تدوین پیش‌نویس مصوبه 'اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی' با مشارکت صاحب‌نظران، متخصصان، دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان و تعدادی از روسای انجمن‌های صنفی این دفاتر خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، 'مجتبی نصیری' گفت: براساس ماده 26 اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران که در مرداد سال 95 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، صدور مجوز راه‌اندازی، تاسیس و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و برون‌سپاری خدمات دولت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی واگذار شده است.
این مقام رگولاتوری ایران افزود:پس از تصویب مجلس بایستی آئین‌نامه‌ها، ضوابط و مقررات متناسب با قانون بروز رسانی و اجرائی شود.
نصیری ادامه داد:آئین‌نامه قبلی در این زمینه با نظرخواهی از ذینفعان بازنگری و تصمیم بر این شد که فرایند صدور، تمدید و امور مربوط به مدیریت دفاتر پیشخوان خدمات دولت در قالب پیش‌نویس 'اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت' تهیه و برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال شود همچنین مصوبه‌های مربوط به برون‌سپاری خدمات، برای تصویب از سوی مراجع ذیصلاح، به صورت جداگانه تهیه شود.
وی با بیان این که پیش‌نویس تهیه شده برای نظرخواهی ازهمه انجمن‌های صنفی استانی به اداره های کل مناطق نه‌گانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ارسال شده است، تصریح کرد: اداره های کل مناطق نه‌گانه سازمان قرار است جلسه هایی را با انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان برگزار کرده و ضمن تشریح آئین‌نامه، نظرهای آنها را دریافت کنند.
نصیری افزود: پس از دریافت و جمع‌بندی نظرها، پیش‌نویس مصوبه در کمیته تخصصی فرعی کمیسیون که با حضور کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت، نمایندگان انجمن‌های استانی و سایر ذینفعان برگزار می‌شود، بررسی و پس از جمع‌بندی نظرها برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال می‌شود.
وی تصریح کرد: پس از تصویب اصول حاکم برصدور پروانه پیشخوان خدمات دولت، مصوبات مورد نیاز برای فرایند برون سپاری خدمات اجرایی می‌شود.
پیشتر معاون پستی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: دارندگان پروانه دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی به استناد مصوبه 254 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، درصورت انصراف از فعالیت در این بخش می‌توانند سهامدار برنده مزایده کارور (اپراتور) پستی غیردولتی باشند.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:آرش محمدی

604

کد خبر: 782564

وب گردی

وب گردی