ثبت حضور پلنگ در منطقه حفاظت شده درونه

دبیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از مستندسازی نخستین حضور یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده درونه واقع در شهرستان بردسکن پس از نصب دوربینهای تله ای خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی،حمید صالحی افزود: در ادامه برنامه نصب و جایگذاری دوربین های تله ای که به منظور ثبت حضور گربه سانان درمناطق مختلف حفاظت محیط زیست استان، همچون منطقه حفاظت شده پروند درسبزوار، منطقه حفاظت شده درونه دربردسکن و منطقه شکار ممنوع نوبهار در مه ولات انجام گرفته بود،این نخستین مستند از حضور پلنگ درمنطقه حفاظت شده درونه بوده است .

وی ادامه داد: از یازده دستگاه دوربین تله ای مستقر در مناطق یاد شده ، 5 دستگاه در این منطقه نصب شده بود و دوربین مستقر در چشمه وشقی منطقه حفاظت شده درونه سرانجام در بازه ای کمتر از ده روز پس از جایگذاری موفق به ثبت حضور یک قلاده پلنگ شد.

صالحی ادامه داد: این نخستین مستند از حضور پلنگ در منطقه حفاظت شده درونه است و پیش از این گزارش حضور آن بر اساس مشاهده رد پا و آثاری از این گونه بوده است.

صالحی همچنین گفت :یک دستگاه دوربین نیز در منطقه شکار ممنوع نوبهار مستقر شده که به تازگی آهو های رها شده و بره هایشان را برای اولین بار در قاب خود مستند کرده است.

وی ضمن یاد آوری ثبت حضور گربه وحشی توسط این دوربین در منطقه یاد شده ادامه داد: این دوربین اواخر فروردین ماه در منطقه شکار ممنوع نوبهار نصب و توسط محیط بانان منطقه پایش و کنترل شد و بر این اساس، گونه های جانوری همچون گربه وحشی، آهو و بره هایش ، روباه و توله هایش ، خرگوش، چکاوک و .. توسط آن ثبت شده است .

صالحی ضمن اشاره به اینکه طی سالهای گذشته نیز محیط بانان با دوربین های عکاسی خود از تولد بره آهوها فیم و عکس تهیه کرده بودند گفت: این بار دوربین تله ای نیز حضور بره آهوان را در حافظه خود ذخیره کرده است که این نشان از استعداد منطقه جهت ازیاد این گونه ارزشمند به شمار می رود .

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 782613

وب گردی

وب گردی