از طرح های فناورانه دانشجویان و استادان حمایت می شود

مدیرگروه، اعضای هیات علمی و استادان گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از مرکز رشد واحد های فناور این دانشگاه بازدید کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، این نشست با حضور معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، مدیرکل امور پژوهشی، مدیر مرکز رشد برگزار شد.

دکتر میرهاشمی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان وخیر مقدم به بازدید کنندگان به تبیین استراتژی های حمایتی مراکز رشد در دانشگاه ها پرداخت.

او با معرفی شرکت ها و اعضای هیات علمی فعال در مرکز رش ، از استادان خواست ایده های فناورانه خود را برای حمایت مرکز تا تجاری سازی به دفتر مرکز رشد ارسال کنند.

میرهاشمی گفت: رسالت و ماهیت مراکز رشد واحد های فناور حمایت از طرح ها وایده های فناورانه استادان، دانشجویان تا تبدیل به محصول وتجاری سازی پس از تولید است.

در ادامه اعضای هیات علمی به بیان نظرات و دغدغه های خود پیرامون مدل های حمایتی و استقرار در مرکز رشد پرداختند .

رضا کاظم پور مدیر کل امور پژوهشی واحد رودهن، مرکز رشد را بستری مناسب برای ارائه وشناسایی محصولات تولیدی شرکت های فناور به بازار مصرف دانست و گفت: شرکت ها در قالب استقرار در مراکز رشد فرصت تعامل و همکاری و هم اندیشی پیدا می کنند و از تجربیات ودانش هم بهره می برنند.

جلال حیدربیگی مدیر مرکز رشد در پاسخ به سوالات استادان زنجیره خدمات و حمایت های مرکز رشد از ایده ها فناورانه را از ابتدای استقرار تا تبدیل به محصول و تجاری سازی محصول دانست و گفت: حمایت ها ی ارائه شده از سوی مرکز رشد به واحدهای فناور در زنجیره خدمات شامل حمایت های معنوی ( استقرار ، خدمات مشاوره ، اینترنت ، خدمات فکس ، خدمات آزمایشگاهی)، حمایت های مادی و حمایت از تولید نمونه اولیه، حمایت از ثبت پتنت ومالکیت فکری و مشارکت مالی واحد در طرح های دانش بنیان و سودآور است

در ادامه اعضای هیات علمی از شرکت های مستقر در مرکز رشد و مرکز شتابدهی و کارآفرینی مرکز رشد بازدید بعمل آورند و ضمن ابراز خوشحالی از حضور و روند پیشرفت مرکز رشد واحد های فناور در واحد برای تولید و تجاری سازی ایده های فناورانه اساتید ودانشجویان، ابراز امیدواری کردند، بتوانند طرح ها وایده های فناورانه خود را در مرکز رشد واحد های فناور نمونه سازی و تجاری کنند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 782619

وب گردی

وب گردی