رییس اتحادیه خشکشویی ها:  افزایش نرخ انرژی  به کیفیت کار خشکشویی ها تاثیر گذاشته است

رییس اتحادیه خشکشویی ها گفت: با توجه به افزایش بسیارزیاد نرخ انرژی در کشور خواهان تغییر تعرفه خدمات خشکشویی ها شده ایم.

ابوالفضل رجب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره افزایش نرخ خشکویی در سه ماه ابتدایی سال جدید اظهار کرد: قیمت خدمات خشکشویی ها از سال 93 تا کنون هیچ تغییری نداشته است . ما در سال جدید پس از چند سال خواهان افزایش 20 درصدی انواع خدمات خشکشویی ها شدیم اما هنوز هیچگونه افزایش قیمتی را اعمال نکرده ایم.

وی درخصوص نرخ های مصوب کالاها گفت: هفت قلم کالا قیمت گذاری شده که این هفت قلم شامل رنگ های تیره با جنس های معمولی می شود. رنگ های روشن و جنس های مانند مخمل، لنین، جین و غیره نرخ ها ی ثابتی ندارد و این نوع از اجناس در حضور مشتری و توافقی پذیرفته می شود.

رییس اتحادیه خشکشویی ها ادامه داد: مشتریان نزدیک به 200 قلم کالا را به خشکشویی ها برای شسشتو تحویل می دهند که ما تنها توانسته ایم هفت قلم کت، شلوار،کت شلوار، دامن، مانتو، پیراهن مردانه و پیراهن زنانه را قیمت گذاری کنیم که همان کالاهای قیمت گذاری شده هم از آنجایی که درجه بندی دارد، نرخ ثابتی را نمی توانیم اعلام کنیم.

رجب زاده ضمن اشاره به افزایش مواد اولیه و مخصوصا انرژی در کشور تصریح کرد: از سال 93 تا کنون هزینه های جانبی انرژی مانند نرخ آب و برق، بیمه تامین اجتماعی، حقوق پرسنل و مالیات به شدت افزایش داشته است. دولت هر سال حقوق کارکنان را 12 درصد افزایش می دهد اما از آنجایی که کار ما تخصصی است کارگران با افزایش 12 درصدی دستمزدشان کار نمی کنند.

وی همچنین افزود: نرخ دلار نیز در این چند سال افزایش داشته که باعث گرانی مواد شوینده اولیه شده است. از طرف دیگر ما خودمان نیز به عنوان شهروند در جامعه از خدمات صنف های دیگر که افزایش قیمت داشته اند، استفاده می کنیم بنابراین افزایش درآمد خواسته کارکنان این صنف است.

رییس اتحادیه در پایان خاطر نشان کرد: درصورت مصوب نشدن افزایش 20 درصدی نرخ خدمات خشکشویی ها، کارکنان مجبور می شوند یا کیفیت را پایین بیاورند و یا تغییر شغل یا بیکاری را به انجام کار بی درآمد ترجیح دهند که این موضوع خود سبب افزایش رکود و بیکاری در کشور می شود.

خبرنگار : نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 782645

وب گردی

وب گردی