جلسه حلقه صالحین در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار شد

جلسه حلقه صالحین به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر با حضور معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان و بسیج استادان این دانشگاه برگزار شد. در این مراسم استادان و دانشگاهیان با حضور بر مزار شهدا با آرمان انقلاب و دفاع مقدس تجدید بیعت کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، این نشست در سالن همایش شهید آوینی حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه و مرکز آموزشی فرهنگی سما لاهیجان برگزار شد.

سردار محمدعلی حق بین فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان درباره سوم خرداد و آزادی خرمهشر گفت: جنگ زمانی بر ما تحمیل شد که هیچ گونه آمادگی وجود نداشت، ولی با ایثار و از جان گذشتگی جوانان مان پیشرفت های خیره کننده ای در دوران دفاع مقدس داشتیم و با وجود کارشکنی های بنی صدر که اعتقاد داشت فقط ارتش می تواند در جنگ مشارکت داشته باشد و در شرایط آن رور ارتش به تنهایی نمی توانست با بحران مقابله کند و او به نیروی مردمی که پای کار انقلاب بود اعتقادی نداشت، ولی توانستیم با رهبری بی نظیر امام و جانفشانی های نیروهای مردمی به موفقیت های بسیاری دست پیدا کنیم.

او ادامه داد: بعد از فتح خرمشهر کسی که به خاک ما تجاوز کرده بود هرگز تقاضای آتش بس و خاتمه جنگ را اعلام نکرد و پیگیر توقف جنگ نبود و ما نیز هدف مان دفاع از نظام و جمهوری اسلامی بود و نمی توانستیم در برابر تجاوز دشمن بی تفاوت باشیم، به همین خاطر جنگ هشت سال طول کشید و سرانجام از دید جهانیان پیروز این جنگ ایران بود.

حق بین در ادامه معرفی دستاوردهای مقاومت جوانان این مرز و بوم را یکی از معیارهای سبک زندگی برای نسل امروز دانست و گفت: امروز یکی از رسالت های ما معرفی مقاومت مظلومانه و در عین حال مقتدرانه ما در جنگ به نسل جوان است؛ جوانانی که می توانند با تکیه بر همان روحیه اعتماد به نفس و غیرت مثال زدنی به پیشرفت کشور در عرصه های علمی و اقتصادی به کمک مسوولان بیایند و این کار را شما می توانید در قالب کاران راهیان نور و باردید از مناطق جنگی مشاهده کنید.

فرمانده ارشد دفاع مقدس جنگ را علاوه بر سختی ها و مشقات آن دارای برکاتی دانست و گفت: در دوران جنگ در شرایطی بودیم که هیچ ابزاری به ما نمی دادند و به طور کلی تحریم بودیم و این باعث شد که روی پای خودمان بایستیم و بسیاری از مایحتاج کشور را خودمان تامین کنیم و امروز هم در شرایط نابرابری که ابرقدرت ها برای ما به وجود آورده اند، بهترین کار ایستادگی و مقاومت و تکیه بر دانش و تخصص خودمان است تا بتوانیم بر اجماع جهانی قدرت هایی که علیه ما بسیج شده اند غلبه کنیم.

او ادامه داد: امروز که توانستیم یک انتخابات پرشور را برگزار کنیم همه وظیفه دارند از رئیس جمهور متنخب حمایت کنند تا کارها بر مدار توسعه و پیشرفت جلو برود و امید و نشاط به جامعه بازگردد.

در این نشست سوالاتی از سوی کارکنان دانشگاه مطرح و توسط سردار حق بین جواب داده شد. استادان و کارکنان دانشگاه به مزار شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه حضور یافتند و یک بار دیگر با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی بیعت کردند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 782678

وب گردی

وب گردی