طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی ازجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، شهریار فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این طرح با مشارکت معاونت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از 20 خرداد ماه در استان آغاز می شود، افزود: پایگاه هایی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که سنجش در آن مراکز انجام خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه این مهم به منظور شناسایی کودکان با نیازهای ویژه و ارائه توصیه های بهداشتی، آموزشی و برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی مناسب برای آنان اجرا می شود، خاطر نشان کرد: این برنامه در دو مرحله همچون سنوات گذشته اجرایی می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مرحله اولیه این طرح غربالگری است و پس از آن مرحله تخصصی اجرا می شود که بر اساس آن نتایج نسبت به تعیین جایگاه آموزشی دانش آموزان اقدام می شود.

وی افزود: دانش آموزان در بخش های بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، سلامت و بهداشت، رفتاری، آمادگی تحصیلی و معاینات پزشکی در پایگاه های سنجش مورد ارزیابی قرار می گیرند.

فولادوند با بیان اینکه فعالیت پایگاه های سنجش در شهرهای اراک و ساوه به دلیل حجم بالای کار از 20 خرداد ماه آغاز می شود، افزود: این مهم در سایر مناطق استان بعد از ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: مدارسی به عنوان پایگاه های سنجش انتخاب شده اند که از امکانات لازم برای راحتی و آسایش کودکان و خانواده ها برخوردار بوده و نسبت به محل سکونت آنان مرکزیت داشته باشد.

وی اضافه کرد: به والدین توصیه می شود با توجه به اتصال سامانه سنجش به سامانه دانش آموزی (سناد) برای جلوگیری از بروز مشکل ثبت نام نوآموزان نسبت به مراجعه به موقع به مدارس و تعیین نوبت سنجش کودک خود اقدام و در موقع حضور در پایگاه از ایجاد هر گونه استرس و فشار روحی و روانی به کودکان جدا خودداری کنند.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 782695

وب گردی

وب گردی