مارین لوپن: فرانسه به خواست خود از مذاکرات صلح سوریه کنار رفت

رئیس حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه اعلام کرد این کشور به خواست خود از مذاکرات صلح در سوریه کنار رفت و مسئله‌ای غیر از این نبوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "مارین لوپن"، نامزد شکست‌خورده انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و رئیس حزب راست افراطی جبهه ملی امروز دوشنبه اعلام کرد فرانسه به خواست خود از مذاکرات صلح در سوریه کنار رفت و مسئله‌ای غیر از این نبوده است.

او در مصاحبه با شبکه "آر تی ال" گفت: «دولت فرانسه خود را از مذاکرات صلح سوریه که با حضور کشورهایی همچون روسیه، ترکیه و ایران برگزار شد، کنار کشید. فرانسه پیش از این، به شیوه‌های غیرمسئولانه در بحران لیبی درگیر شده بود و اینک همان بحران در سوریه رخ داده است. به همین منظور از درگیر شدن در بحرانی دیگر خودداری کرد و خود را از نشست مذاکرات صلح سوریه کنار کشید.»

این سیاستمدار افزود: برای مقابله با این بحران، هماهنگی و همکاری کشور‌ها ضروری بود که فرانسه آن را در مذاکرات صلح نیافت.

برخی رسانه‌ها پیش از این اعلام کردند به دلیل فشارهای دولت‌های غربی و آمریکا، پاریس خود را از مذاکرات صلح سوریه کنار کشیده است.

در سال ۲۰۱۵، "فرانسوآ اولاند"، رئیس جمهور سابق فرانسه طی ملاقات با "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه، آمادگی خود را برای مقابله با تروریسم و داعش در سوریه اعلام کرد. در همان زمان، بسیاری از مقامات فرانسوی با حمایت پاریس از دمشق و آنچه انتقال سیاسی در خاورمیانه نامیده می‌شود، مخالف بودند.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین قرار است امروز به دعوت همتای فرانسوی خود "امانوئل ماکرون" به پاریس سفر کند. دو طرف درباره مسائل دوجانبه و بین المللی و همچنین بحران سوریه و حل آن به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

دولت فرانسه پس از حملات شیمیایی ادعایی به خان شیخون، دولت سوریه را به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره کاربرد تسلیحات شیمیایی محکوم کرد که این اقدام پاریس انتقاد مسکو و دمشق را در پی داشت.

303/300

کد خبر: 782712

وب گردی

وب گردی