ممانعت از اکران یک فیلم یا توقف در روند ساخت اقدام شایسته‌ای نیست

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است جلوگیری از اکران یک فیلم اقدام مناسبی نیست و باید با اعمال رویکرد اصلاح‎‌گرایانه به رفع معضل فیلم‌های مسأله‌دار و توقیفی کمک کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، علیرضا ابراهیمی با بیان اینکه صنعت سینمای کشور نیاز به حمایت در ابعاد مختلف دارد، گفت: تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به فیلم‌های مشکل‌دار و توقیفی در سازمان سینمایی یکی از اقدامات اساسی در این راستا تلقی می‌شود زیرا سرمایه‌های کلانی برای ساخت آثار سینمایی و هنری هزینه شده و نباید به راحتی از کنار این مسئله گذشت.
وی با بیان اینکه جلوگیری از اکران یک فیلم اقدام مناسبی نیست و باید با اعمال رویکرد اصلاح‎‌گرایانه کمک به رفع معضل فیلم‌های مسأله‌دار و توقیفی کرد، ادامه داد: اگر در فیلمی خط قرمزها، هنجارها و ارزش‌ها رعایت نشده باشد می‌توان با تعامل و بدون بوجود آمدن مشکلی در جهت اصلاح گام برداشت زیرا عرصه هنر نیاز به توجه است.
نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه باید هرچه سریع‌تر وضعیت فیلم‌های مشکل‌دار و توقیفی تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: ممانعت از اکران یک فیلم یا توقف در روند ساخت اقدام شایسته‌ای نیست از این رو باید راهی برای رهایی از وضعیت کنونی ایجاد کرد.
وی گفت: فیلم‌های سینمایی در برهه‌های زمانی مختلف و با رویکردهای مشخصی ساخته می‌شوند، بنابراین عموما وقتی فیلمی به دلایل مختلف نمی‌تواند برای مخاطبان و علاقه مندان به هنرسینما نمایش داده شود، احتمال دارد جذابیت خودش را از دست بدهد از این رو عدم اصلاح فیلم‌های مشکل‌دار و توقیفی به اقتصاد سینما و تولیدکنندگان آثار سینمایی آسیب می‌زند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه ممیزی آثار هنری خصوصا فیلم‌های سینمایی باید از اعمال سلیقه پرهیز شود تا عرصه هنر کشور با مشکلاتی اعم از توقیف فیلم‌ها مواجه نشود.
دریافت: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500

کد خبر: 782731

وب گردی

وب گردی