رزولوشن تلویزیون و تلفن همراه ۳ برابر می شود

فناوری جدیدی ابداع شده که با استفاده از آن می توان رزولوشن تصویر در تلفنهای همراه و تلوزیون را به سه برابر افزایش داد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از فایننشال اکسپرس، محققان موفق به ارایه سطح تغییر رنگ دهنده جدیدی شده اند که از طریق ولتاژ الکتریکی می توان آن را تنظیم کرد.

این نوآوری می تواند به سه برابر شدن رزولوشن تصاویر در تلویزیون، تلفن همراه و سایر سیستمهای مشابه منجر شود.

به طور کلی نمایشگر این نوع دستگاهها از صدها هزار پیکسل تشکیل شده اند که رنگهای مختلفی را برای ارایه تصویر نهایی نمایش می دهند.

با استفاده از فناوریهای فعلی، هر یک از این پیکسها شامل سه زیرپیکسل (قرمز، سبز و آبی) است. اما حالا محققان دانشگاه فلوریدای مرکزی این فناوری را هم قدیمی کرده اند. کاری که آنها ارایه کرده اند چیزی نیست جز تنظیم این رنگها که در نهایت می تواند به سه برابر شدن رزولوشن تصاویر نهایی منجر شود.

آنها نشان داده اند که می توان رنگ هر زیرپیکسلی را با به کارگیری ولتاژهای متغیر به رنگهای دیگری تغییر داد. در واقع اکنون امکان تغییر یک زیرپیکسل قرمز به آبی فراهم شده است.

نکته مهم دیگر این است که حالا این امکان مهیا شده که با حدف سه زیرپیکسل استاتیک (ثابت) که هم اکنون در نمایشگرها به کار گرفته می شوند، اندازه پیکسلها را تا سه برابر کاهش داد.

محققان پیش بینی می کنند این فناوری جدید نه تنها بر صنعت ساخت تلویزیون و تلفن همراه اثر داشته باشد بلکه هدستهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را هم دگرگون کند. در این دستگاهها به رزولوشن بسیار بالا نیاز است زیرا آنها فاصله بسیار اندکی با چشم دارند.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 782757

وب گردی

وب گردی