بازدید مدیرکل وزارت علوم از زیرساخت‌های پارک علم و فناوری ارتباطات

دکتر خسرو پیری، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم از زیرساخت‌های در نظر گرفته شده برای تاسیس پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات به مساحت ۲۲ هکتار بازدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیری با بیان اینکه هم‌اکنون پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور نداریم گفت: این پارک علم و فناوری اولین پارک با تخصص فناوری اطلاعات در کشور است که می‌تواند با توجه به فضای مناسبی که در اختیار دارد واحدهای مرکز تحقیقات را نیز در دل خود جای دهد، به شرطی که بحث تحقیقات به سمت اهداف پارک علم و فناوری تخصصی فناوری اطلاعات هدایت شود.

او درباره دیگر شرکت های تخصصی فناوری اطلاعات گفت: شرکت های متخصص فناوری اطلاعات بسیاری در پارک های علم و فناوری دیگر در کشورمان مشغول به فعالیت هستند که به دلیل تخصصی بودن این پارک می‌توانند در این پارک به ادامه فعالیت بپردازند و امیدوارم این پارک علم و فناوری شرکت‌های برندساز فناوری اطلاعات را به وجود آورد و بتواند در منطقه چشم‌انداز خوبی داشته باشد.

پیری گفت: مهم‌ترین هدف اصلی پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند جذب شرکت‌های ایرانی که در زمینه فناوری اطلاعات در خارج از کشور فعالیت می‌کنند به داخل کشور باشد و از طریق ارتباط با شرکت‌های خارجی، پیشرفت کشور در حوزه فناوری اطلاعات را نیز به وجود آورد.

مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم با اشاره به فعالیت‌های پارک‌های علم و فناوری در حوزه بین‌المللی گفت: پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند در حوزه IT یک کریدور ایجاد کند تا با دیگر پارک‌های علم و فناوری خارج از کشور که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند از طریق همین کریدور در ارتباط باشند و فناوری های فناوری اطلاعات را در کشور ارتقا دهند.

مذاکرات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره راه‌اندازی این پارک از سال ۱۳۸۲ در منطقه گرمدره استان البرز آغاز شده است و فضای در نظر گرفته شده برای پارک علم و فناوری با تخصص ارتباطات و فناوری اطلاعات بیست و دو هکتار است که حدود ۲۰ هکتار بنا آماده بهره‌برداری دارد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/200

کد خبر: 782765

وب گردی

وب گردی