دانشگاه ظرفیت برآورده کردن نیازهای بخش صنعت و کشاورزی استان را دارد

دکتر خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز چمران اهواز امروز هشتم خردادماه در دیدار با دکتر سید حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور در دفتر ریاست دانشگاه، بر لزوم همکاری‌های مشترک تأکید کرد و گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز ظرفیت برآورده کردن نیازهای بخش صنعت و کشاورزی استان خوزستان را دارد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست دکتر خواجه بیان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز در هشت سال دفاع مقدس محل حضور رزمندگان بود و به همین دلیل تمامی کارهای عمرانی و تجهیز فضاهای آموزش و پژوهشی در این دانشگاه متوقف شد و این مسئله، خسارت‌های بسیاری به دانشگاه وارد کرد.

وی افزود: پس از جنگ نیز به نحوی که باید به مشکلات رسیدگی نشد و این مسئله موجب گردید دانشگاه به لحاظ توسعه آموزشی، پژوهشی و ارتباط با صنعت مشکلات بسیاری داشته باشد و اکنون نیاز است توجه ویژه‌ای به‌کل استان و دانشگاه شهید چمران اهواز شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: دانشگاه این ظرفیت را دارد که نیازهای پژوهشی استان در بخش‌های کشاورزی و صنعت را برآورده کند. خوزستان قطب تولیدات نفتی و گاز و پتروشیمی است و اکنون با حمایت وزارت نفت دانشکده‌های مربوط به این صنایع در دانشگاه در حال ساخت است.

خواجه افزود: همچنین مقرر شد دانشکده هنر با حمایت منطقه آزاد اروند در آبادان ساخته شود که این مسئله متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با تأکید بر اینکه در مرکز باید توجه بیشتری به استان خوزستان شود، اظهار کرد: هرچند زمان زیادی از جنگ گذشته است اما می‌شود با برخی از حمایت‌ها عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد و حیف است که استان خوزستان با وجود تمامی ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و ... با مشکلاتی مواجه باشد.

در ادامه دکتر طیبی نیز گفت: در جهاد دانشگاهی تلاش شد که ارتباط با بخش صنعت به خوبی برقرار شود و با توجه به محدودیت درآمدهای دولتی درآمدهای جهاد را از راه ارزش افزوده تأمین کرد.

وی افزود: صنعت ما باید به سراغ دانشگاه‌ها بیاید و تولید علم و فناوری داشته باشد. برای نسل آینده فناوری و تکنولوژی‌های جدید باید از دل دانشگاه بیرون بیاید.

گفتنی است در این نشست دکتر حاجی دولو معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، دکتر قنبرزاده مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه، اعضای هیئت‌علمی و دکتر محمدرضا پورمحمدی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کشور، رامین قلمبر مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالا نفت ایران و سید علیرضا علوی سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی استان خوزستان حضور داشتند.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 782769

وب گردی

وب گردی