ساخت دستگاه های سیستم سردخانه و سیستم تاسیسات استخر توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رامسر

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر موفق به طراحی و ساخت دو دستگاه «نفراست ، دیفراست و بازیافت سیستم سردخانه »و «ماکت سیستم تاسیسات استخر» شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، «سیستم سردخانه نفراست با ذوب برفک دیفراست تایمر و ذوب برفکی مکانیکی و همچنین سیستم بازیافت» توسط مهدی کریمی سلوکلو و «ماکت سیستم تاسیسات استخر شامل پمپاژ، فیلتراسیون و گرمایش» توسط رضا عابدی دانشجویان مقطع کارشناسی مهندسی تاسیسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر طراحی و ساخته شد.

سیستم سردخانه نفراست با ذوب برفک دیفراست تایمر و ذوب برفکی مکانیکی

از آنجایی که در سیستم های تبرید همیشه عملیات رطوبت گیری و گرماگیری همراه با تولید برفک در بین پره ها و کویل های اواپراتور می باشد و این امر مانع تولید سرما و موجب بروز در سیستم می گردد. برای حل این مشکل توسط دیفراست ، تایمر در زمان خاموشی کمپرسور، هیترها فعال شده و شروع به ذوب کردن برفک ها می کنند و برای نتیجه بهتر از یک شیر مکانیکی استفاده می گردد که در زمان کارکردن کمپرسور، گازهای داغ به اواپراتور هدایت شده و برفک ها سریعتر ذوب می شوند و این سیکل توسط یک ترموستات کنترل می شود.

سیستم بازیافت (ریکاوری)

به منظور بازیافت و ریکاوری مبردها در زمان تعمیرات و سرویس سیستم های سردخانه ای ، شیرهای سرویس سیستم از طریق شیلنگ های فشار قوی به شیر ورودی سیستم بازیافت متصل می شود که با روشن کردن کمپرسور، مکش مبرد آغاز می گردد و سپس در کندانسور، مبرد بازیافت شده بصورت مایع در آمده و در انتهای کندانسور به درون مخازن (کپسول ها) هدایت شده و ذخیره می گردند.

ماکت کامل آموزشی سیستم تاسیسات استخر

این سیستم شامل سه مرحله اصلی از عملکرد استخرهای شنا شامل پمپاژ، فیلتراسیون و گرمایش می باشد.

مرحله اول: مکش آب از کف استخر و عبور از صافی و موگیر

مرحله دوم: ورود آب به منابع تصفیه که حاوی سنگ هایی به نام سیلیس بوده و انجام عمل فیلتراسیون .

مرحله سوم: خروج آب از منبع تصفیه و ورود به مبدل حرارتی و رساندن دمای آب استخر به دمای مطلوب توسط دیگ آب گرم.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 782774

وب گردی

وب گردی