ارتباط صنعت و دانشگاه باید مستمر باشد

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: صنعت و دانشگاه باید درطول سال و به طور مستمر با هم در ارتباط باشند و این ارتباط نباید مقطعی باشد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود نیلی ظهر دوشنبه در جمع مدیران و کارشناسان نیروگاه مفتح همدان درخصوص چگونگی ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: طی دو سال اخیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فعالیت های خود را به صورت جدی آغاز کرده و ۱۲ تفاهنمامه پژوهشی در همین راستا منقد شده است.

نیلی با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه باید از نوع پژوهش های نوظهور باشد، گفت: با این وجود ارتباط صنعت با دانشگاه تنها در مواردی است که وضعیت بحرانی می شود و انتظار ما از صنعتگران این است که ارتباط صنعت با دانشگاه مستمر باشد و این ارتباط نباید مقطعی باشد.

وی افزود: مدیران صنعت باید بدانند که از فعالیتهای تحقیقاتی نمی توان انتظارات آنی داشت و فعالیتهای تحقیقاتی هم نتایج ملموس زیادی داشته و هم سرمایه نامحسوس محسوب می شوند و ممکن است گاهی یک طرح تحقیقاتی همه هزینه های صرف شده یک شرکت در زمینه تحقیقات را جبران کرده و سود سرشاری را نصیب آنها کند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: مهارت گرایی بحث پیچیده ای است که همواره معضل جدی بین صنعت و دانشگاه به شمار می آید.

وی افزود: ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید به صورت مستمر و دائم باشد تا این چنین مشکلات کاهش یابد و آمادگی داریم در پروسه سه ساله با نیروگاه همدان همکاری داشته باشیم.

نیلی افزود: بهترین دستاورد درحوزه ارتباط با صنعت اعتماد سازی بین صنایع استان و دانشگاه بوده که باعث ایجاد همکاری دو جانبه صنعت و دانشگاه شده است.

وی در ادامه به ظرفیت مناسب آموزش های آزاد دانشگاه صنعتی همدان برای ارائه کارگاه های و دوره های مختلف آموزشی به کارکنان نیروگاه اشاره کرد و افزود: آمادگی داریم کلاس هایی را با حضور اساتید خود برای کارکنان نیروگاه برگزار کنیم.

کد خبر: 782813

وب گردی

وب گردی