توزیع 100 هزار تن انواع کالای اساسی در ماه رمضان

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طبق اقدامات صورت گرفته 100 هزارتن انواع کالای اساسی برای ماه مبارک رمضان توزیع شده است.

به گزارش ایسکانیوز از وزارت جهاد کشاورزی، در این گزارش وزارتخانه مطبوع در واکنش به ادعای برخی رسانه ها مبنی بر کاهش ذخایر کالاهای اساسی کشور ضمن رد این موضوع اعلام کرد: موجودی ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی کشور کافی است و کمبودی در این زمینه نداریم.
افزایش ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی از دستاودهای شاخص دولت یازدهم بوده و برخلاف خبرهای منتشره مبنی بر کاهش ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی، در حال حاضر ذخایر کالاهای اساسی برنج، شکر، روغن و گندم کافی و پاسخگوی نیاز کشور است.
بنابراین گزارش، فقط برای تنظیم بازار کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان سال جاری 100 هزارتن انواع کالای اساسی مورد نیاز مردم از محل ذخایر استراتژیک شامل 30 هزارتن شکر م با قیمت هرکیلو 28 هزارو 500 ریال، 20هزارتن شکر برای مصرف صنف و صنعت با قیمت هر کیلو 25 هزارو 200 ریال،30 هزارتن برنج با قیمت هر کیلو 27 هزارریال، 20 هزارتن گوشت مرغ با قیمت هر کیلو 57 هزارریال و انواع روغن با تخفیف پنج درصد در شبکه های توزیع و فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود.

** انحصاری در عرضه مرغ اجداد وجود ندارد
بنابراین گزارش وزارت جهاد کشاورزی ضمن رد ادعای کاهش عرضه و انحصار در مرغ اجداد اعلام کرد: انحصارزدایی و تنوع بخشی در دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به انواع نهاده ها و نژادهای برتر و پر پتانسیل در زیربخش های مختلف کشاورزی از نژادهای پربازده مرغ از اقدامات ویژه وزارت جهاد کشاوزی در دولت یازدهم است.
این وزرات با اتخاذ تمهیدات لازم و تامین نژادهای پربازده و پرپتانسیل،دامنه انتخاب مرغداران را از استفاده از یک نژاد در انحصار به پنج نژاد برتر افزایش داده است.
این گزارش می افزاید: در این دوره میزان واردات مرغ اجداد همواره 10 درصد بیش از نیاز تولیدکنندگان بوده و روند تولید متناسب با نیاز کشور، برنامه ریزی، مدیریت و ساماندهی شده است.

** ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از جمله پیاز برقرار است
وزارت جهاد کشاورزی ضمن رد هرگونه واردات پیاز و تاکید بر ممنوعیت واردات این محصول به کشور اعلام کرد: ایران با تولید سالانه 2.3 میلیون تن پیاز از تولید کنندگان عمده این محصول در جهان به حساب می آید و در پی افزایش تولید با رشد بهره وری،توسعه فرآوری و گسترش بازارهای صادراتی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
ضمن آن که در سه سال گذشته بیش از 900 هزارتن پیاز از کشور صادر و حدود 260 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است بنابراین کشوری که تولیدش بیش از نیاز داخلی است و مازاد محصول خود را به کشورهای هدف صادر می کند،نیازی به واردات ندارد.

انتشاردهنده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 782938

وب گردی

وب گردی