تصمیم پیونگ یانگ به انحلال کمیته وحدت دو کره

کره شمالی روز دوشنبه از کره جنوبی خواست کمیته‌ای را که دولت قبلی این کشور برای تدارک مقدمات وحدت دو کره تشکیل داده بود، منحل کند.

به گزارش ایسکانیوز،خبرگزاری شین‌هوا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی «کی سی ان ی» اعلام کرد کمیته مقدماتی برای وحدت به عنوان ابزاری برای سیاست رویارویی بین هموطنان مورد استفاده قرار گرفته است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود این کمیته به ویژه روی احتمال «وحدت از طریق ادغام» کار می کند و توافقی را که بین دو کره برای ایجاد منطقه ویژه صلح و همکاری در دریای غربی، پایان دادن به نظام کنونی ترک مخاصمه و ایجاد ساز و کار صلح پایدار وجود دارد، کنار گذاشته است.

این خبرگزاری خاطر نشان کرد: «با توجه به اینکه ایدئولوژی‌ها و سیستم‌های بسیار متفاوتی از مدت‌ها پیش در شمال و جنوب به اجرا گذاشته شده‌اند، هر تلاشی برای متحد کردن این سیستم‌ها یا ادغام یک سیستم در سیستم دیگر به مناقشه منجر خواهد شد.»

روزنامه رسمی رودونگ سینمون نیز در یکی از مقالاتش اعلام کرد این کمیته به آشتی و وحدت ملت کره آسیب می زند و تنها کاری که می کند تقویت بی اعتمادی و تقابل بین طرفین است.

ریاست جمهوری کره جنوبی این کمیته را ژوییه 2014 تشکیل داد. این کمیته 50 عضو دارد و هدفش آماده کردن زمینه وحدت با کره شمالی است.

همان سال، سئول همچنین «ابتکار درسد» Dresde را که آغاز کرد که درباره توسعه مشترک تأسیسات زیربنایی، اکتشاف منابع طبیعی و گسترش مبادلات بین دو کره در زمینه‌های غیرسیاسی مانند تاریخ، فرهنگ و ورزش است.

306/300

کد خبر: 782952

وب گردی

وب گردی