تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات،‌ طرح‌های صنعتی و علائم تجاری

نمایندگان مردم در خانه ملت با تصویب یک فوریت بررسی طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات،‌ طرح‌های صنعتی و علائم تجاری موافقت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 9 خرداد) مجلس شورای اسلامی، با یک فوریت بررسی طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات،‌ طرح‌های صنعتی و علائم تجاری با 144 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

با توجه به موافقت نمایندگان با بررسی یک فوریت طرح مذکور به دولت اجازه داده می شود این لایحه را به مدت دو سال دیگر به صورت آزمایشی اجرا کند مشروط بر اینکه لایحه دولت پس از تصویب در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی مجلس قرار گیرد.

گفتنی است یک فوریت طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات،‌ طرح‌های صنعتی و علائم تجاری که به امضای 39 نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود و در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مصوب شده بود، بر اساس ماده واحده این طرح مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات،‌ طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب هفتم آبان‌ماه سال 1386 از تاریخ انقضاء آن به مدت دو سال تمدید می‌شود.

شایان ذکر است مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در این رابطه گفت: دولت لایحه خود را در این خصوص به مجلس داده و در کمیسیون قضایی در حال رسیدگی است که پس از طی مراحل قانونی در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

302/302

کد خبر: 782987

وب گردی

وب گردی