واکنش آموزش و پرورش به خبر فروش سوالات امتحانات نهایی

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ضمن تکذیب خبر فروش سوالات امتحانات نهایی، عنوان کرد: به دانش آموزان اطمینان می‌دهیم که سوالات امتحانی در امنیت کامل در راس ساعت مقرر در دسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرسول عمادی با اشاره به انتشار خبری که با عنوان «خرید و فروش 120 هزار تومانی سوالات امتحان نهایی در شبکه‌های مجازی؛ از شایعه تا واقعیت» منتشر شده است، اظهار کرد: با هماهنگی پلیس فتا سایت‌هایی که خبر فروش سوالات امتحانات نهایی را منتشر کرده‌اند و از آن طریق مبادرت به خرید و فروش سوالات امتحانی می‌کنند برخورد خواهد شد.

وی افزود: رفتار این سایت‌ها مصداق کلاهبرداری و شیادی است، بنابراین به شهروندان، خانواده‌ها و دانش آموزان توصیه می‌شود در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

عمادی تصریح کرد: هر نوع سوالی که توسط سایت‌های مدعی به معرض فروش گذاشته شده، مربوط به سنوات گذشته و امتحانات نهایی بوده که تاریخ برگزاری آنها سپری شده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به دانش آموزان اطمینان می‌دهیم که سوالات امتحانی در امنیت کامل در راس ساعت مقرر در دسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت.

وی از دانش آموزان خواست تنها بر محتوای کتاب‌های درسی متمرکز شوند، زیرا سوالات امتحانی فقط از متن کتاب‌های درسی طراحی می‌شود و دانش آموز با مطالعه دقیق می‌تواند به طور کامل پاسخگوی سوالات باشد.

کد خبر: 783000

وب گردی

وب گردی