آمار فرمانده پلیس راه از تلفات حوادث نوروزی

فرمانده پلیس راه کشور اعلام کرد که 68 درصد تلفات حوادث رانندگی در نوروز امسال مربوط به خودروهای سواری بوده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی در جلسه هماهنگی طرح‌های ترافیکی که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس راهور ناجا برگزار شد، با بیان اینکه آمارهای به دست آمده حاکی از این است که در سال گذشته در حوزه درون شهری یک درصد و در حوزه برون شهری 5 درصد کاهش تلفات رانندگی را داشتیم، گفت: در طرح نوروزی امسال نیز مجموعا 9 درصد تلفات ناشی از حوادث ترافیکی کاهش داشت که این کاهش در معابر درون‌شهری 14 درصد و در معابر برون شهری 8 درصد بود.

وی با اشاره به سهم انواع خودروها در حوادث رانندگی اظهار کرد: خودروهای سواری با 68 درصد بیشترین سهم را در تلفات حوادث رانندگی داشتند.

فرمانده پلیس راه کشور درباره ساعات پرتصادف نوروز امسال نیز گفت: 30 درصد از تلفات ترافیکی در نوروز امسال بین ساعات 19 تا 20 بوده است. 59 درصد از تصادفات نیز در 30 کیلومتری شهرها رخ داده و 63 درصد تصادفات نیز در جاده‌های اصلی بوده است.

حمیدی بهره‌برداری از 1245 دستگاه دوربین ثابت سیار، استفاده از 4500 نیرو و 100 خودروی کمکی و همچنین فعالیت سامانه سپهتن برای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اقدامات انجام شده و موثر در کاهش حوادث رانندگی در طرح نوروزی امسال برشمرد.

فرمانده پلیس راه کشور اطلاع‌رسانی گسترده و همکاری خوب رسانه‌ها را نیز عامل دیگری در کاهش حوادث اعلام کرد و گفت: ایجاد استراحتگاه‌های بین راهی نیز در کاهش حوادث ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و واژگونی موثر بوده است.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 783005

وب گردی

وب گردی